Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang kun je mayonaise en curry bewaren?

Een tijd geleden heb ik friet gehaald bij de plaatselijke snackbar. Toen heb ik ook een bakje mayonaise en curry besteld waar van over is gebleven, dit heb ik afgesloten in het bakje in de koelkast gezet. Hoe lang kun je dit bewaren en consumeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.1K
Castle
11 jaar geleden
Mayonaise en curry zijn niet zo duur. Bij twijfel beter weggooien en een nieuwe halen. Beter dan de kans op ziek worden want dan ben je verder van huis.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Curry kun je wel een tijdje goed houden. Ik heb zelf een literfles staan waar we eigenlijk een maand mee doen en zo lang staat ie dan ook open, soms zelfs langer. Mayonaise, hetzelfde verhaal. Kan je makkelijk enkele weken open hebben staan. Ruik er gewoon even aan, neem een klein proefstukje en als het nog goed ruikt en smaakt is er weinig aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je er al uit geschept hebt zou ik het niet langer als een paar dagen gebruiken. Je hebt het dan een tijdje buiten de koelkast gehad tijdens het eten en je hebt er met een lepel in gezeten. Dat is voor de hygiene niet zo goed.
Als het bakje on aangebroken is kan het wat langer mee. Het is al wel blootgesteld aan de buitenlucht toen het in het bakje terecht kwam, dus beperkt houdbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is moet er ook tenminste houdbaar tot (THT) op staan met de datum er op
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de mayonaise en de curry van de snackbar moet je lekker van eten op de dag zelf en heb je nog wat over, dan kan dat de volgende dag nog gebruikt worden....
daarna moet je het weggooien als je op safe wilt spelen. en dat is wel zo verstandig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding