Waarom worden er rode kleurlolly's (die een kleurtje aan je tong geven) gemaakt als je tong al rood is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Eén reden is omdat mensen ook met hun ogen eten.
Het is namelijk zo dat wij allen ons voedsel niet alleen op smaak maar ook op uitzicht beoordelen.
Iets wat er smakelijk uitziet zal dus heel waarschijnlijk wel smakelijk zijn vertellen onze hersenen ons.
Er is ook eens en onderzoeker geweest die dit heeft getest door een groep mensen twee soorten lolly's voor te schotelen. Gekleurde lolly's en kleurloze, beide hadden dezelfde smaak maar toch werden de gekleurde lolly's beter beoordeeld dan de kleurloze.
Ook word de kleur gewoonlijk aangepast aan de smaak van de lolly of andere snoepjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

omdat je tong, roze-rood is.
als je die lolly likt krijg je een knalrode tong!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je tong heeft zelf nog geen rode kleur maar een roze-rode kleur dus als je het gebruikt wordt je tong KNAL rood
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het doel van een kleur van een lolly is niet alleen om je tong de kleur van de lolly te geven! Dit is een grappig bijeffect van de kleur.

De kleur van de lolly is (ook) bedoeld om zo veel mogelijk lolly's te verkopen. Een rode kleur spreekt veel mensen aan, omdat deze vrolijk is en doet denken aan allerlei fruitsoorten als aardbeien, frambozen enzovoort. Men zal dus verwachten dat de lolly ook smaakt naar die lekkere fruitsoorten, als de lolly rood is. Rode lolly's smaken ook vrijwel altijd naar rood fruit of ze zijn in ieder geval zoet.