Wat is het nut?

van de kaarsjes op een tart die je moet uitblazen? ik vindt het maar vies al dat speeksel dat meesproeit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Die kaarsjes staan in elk geval wel gezellig. En van al dat gratis speeksel, krijgt je een sterke weerstand.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

omdat kinderen dat nu eenmaal leuk vinden
en ja dat speeksel neem maar voor lief
kun je niet zeggen dat de taart droog is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ziet er gewoon feestelijker uit,
echt nut heeft het ook niet
13 jaar geleden
Buiten het speeksel: Dat draagt natuurlijk bij tot het feestgedruis......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kaarsjes gebruik je in het algemeen alleen bij kinderen.
En die vinden het geweldig! Het liefst 10 x achter elkaar aansteken en weer uitblazen. en de opa's en oma's maar klikken met hun digitale camera's. Het verhoogt de feestvreugde en van de taart wordt dikwijls maar een klein stukje gegeten. Die kindermaagjes kunnen nog niet veel van dat gulle voedsel verdragen.
Wat kinderen wel goed verdragen kunnen, zijn bacteriën. Veel meer dan volwassenen vaak denken.
Kinderen pakken aan wc-brillen, rapen rotzooi op straat op (denken echt niet aan degene die het weggegooid heeft of honden/ katten die eraan gevreten of overheen gepiest hebben...) Kinderen hebben / knabbelen aan slaap-todjes die ze vanaf de geboorte meeslepen..die zelden of nooit gewassen zijn, zelfs niet als ze er overheen gesnotterd of ' gespuugd' hebben. Zelfs als het in de sloot of in de tuinaarde gelegen heeft.
Kinderen malen daar niet om en door hun gewoonte alles (letterlijk alles) in de snufferd te stoppen (orale fase) hebben die kleine mensjes een weerstand opgebouwd waar je met recht U tegen mag zeggen!
Zelf ben ik tamelijk vies uitgevallen (zoals dat heet als je snel iets vies vindt) , ik zal bijvoorbeeld nimmer een schijfje komkommer o.i.d. eten als het op een schaal heeft gelegen waar ook wordt , vlees of kip op ligt. En nog veel meer van die rare dingen. maar als ik in gezelschap van die kleine prulletjes ben, stel ik een heleboel van die rariteiten met het grootste gemak bij. Vanwege de gezelligheid , die dan toch prioriteit heeft. Ik snij zelfs plakjes worst voor ze af.. iets wat ik bijna 40 jaar niet gedaan heb!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is hierin geen nut.
het is iets symbolisch.
zoveel jaar, zoveel kaarsjes.
voor mijn jonge kinderen was het feest:
het uitblazen van de kaarsjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je niet bij alles afvragen wat het nut is. Het is gewoon leuk en het staat gezellig. Het is niet nuttig, maar er is zoveel niet nuttig waar je toch van geniet.....toch???