Kan ik een migraine aanval krijgen van bepaalde soorten voedsel?

En zo ja, welke?

Toegevoegd na 3 minuten:
Kan ik dit ook laten testen? Ik denk namelijk dat ik ook migraine aanvallen krijg van ander voedsel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Om met zekerheid te weten of een bepaald voedingsmiddel bij U migraine uitlokt, schrapt U het drie weken uit uw dieet, om het daarna opnieuw te eten. U kunt een dergelijk uitsluitingdieet op eigen houtje doen of onder toezicht van uw arts.

Toegevoegd na 2 minuten:
over mogelijke triggers zie website:http://www.tlichtpuntje.be/info/migrainetriggers.htm
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Jazeker! Van bepaalde kazen en bepaalde chineze voedingstoeslagen kan je accuut migraine krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
te veel chocolade eten kan ook een migraine aanval veroorzaken,
ook teveel gefrituurd eten..
daar krijg ik t meestal van..
als je een aanval voelt aankomen en je drinkt een kop koffie kan t zijn dat het weggaat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had het van te weinig koffie en teveel aan zoetigheid en dan zeker weten van chocola.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kreeg het van tomaten. Jaren niet gegeten. Kwam bij de natuurarts en die vertelde mij dat het een ontgiftings reactie was. Dus juist positief. Ik ben ze weer gaan eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een feit dat er triggers zijn die migraine kunnen uitlokken.
deze triggers zijn eigenlijk te veel om op te noemen en zijn bepaald doordat men nog niet echt veel weet over de echte oorzaak !..
men kan proberen dit te achterhalen maar feit blijft,

dat migraine meestal gewoon komt opzetten ,heeft voor elk mens een individuele duur en verdwijnt dan weer voor een poosje!...
er zijn triptanen in de handel sumatriptan en maxalt als voorbeeld,die de aanval kunnen afremmen mits direct bij de eerste verschijnselen ingenomen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.janssen-cilag.nl/bgdisplay.jhtml?itemname=migraine_factors&product=none

Op deze site staat waardoor je migraine-aanvallen kan krijgen en wat je ertegen kunt doen.