Ik heb lactose intolerantie, aardappelen vallen mij ook niet goed. Wat kan ik nu het beste eten zodat ik een beetje aankom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Hiermee kun je misschien beter naar een speciale dietiste, je huisarts kan je doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Huisarts heeft geen idee, de meeste tenminste niet.
Speciale diëtist.. Dat ben ik zelf ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doordat het een bende in de darmen is zullen er steeds meer problemen instaan. De stoffen waar je last van krijgt zijn wel te verklaren. Aardappel is een nachtschade. Soja is ook iets waar je makkelijk last van kan gaan krijgen. Is toch niet goed voor je, dus alleen af en toe nemen, of helemaal niet.
Twee dingen waar je bijna zeker geen last van krijgt zijn
Quinoa en witte basmati rijst. (in beide zit zeer weinig fytinezuur)

Het beste antwoord

Door verrijkte sojadrink (van Alpro), donker roggebrood, matses, rijstwafels, pindakaas, notenpasta, macaroni, spaghetti, fruit, groentes, alle soorten peulvruchten zonder toevoegingen, vlees, vis, vleesvervangers, alle soorten noten te consumeren.
Amadea
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Klopt, van Campina, laatst in de reclame gezien
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
we gaan ermee aan het werk

Andere antwoorden (1)

Kefir,
melk kan ook.
(niet meteen minnen, eerst even de uitleg lezen)

Zeer waarschijnlijk (>90%) heb je geen lactose intolerantie maar kan je niet tegen gepasteuriseerde melkproducten.
Door het pasteuriseren wordt o.a. Caseïne slecht verteerbaar, dat wordt dan in je darmen door bacteriën gedaan en dat gaat fout. (dit is niet het enige wat er door pasteuriseren gebeurt)

Dit kan je makkelijk testen:
Neem een tijdje geen zuivel zodat alles van binnen rustig is, meestal is een week al genoeg.
Zoek een boer die rauwe melk verkoopt, koop een liter en neem de 1e dag een paar slokken,
de 2e dag iets meer, na 5 dagen is de fles leeg.
(als het goeie rauwe melk is, is die makkelijk 5 dagen koel te bewaren)

Nog beter is rauwmelkse kefir, dat kan je zelf maken of kant en klaar kopen, het wordt nog maar op een paar adressen verkocht.

Wil je het iets "gewoner" dan boeren kaas. (dat is van rauwe melk)