Het geldt inderdaad alleen voor bier. Het is van oorsprong de oudste warenwet ter wereld en is nu vaak verankerd in het 'Biersteuergesetz' of 'Biergesetz'.
In bijgaande bron vindt je het het Duits de geschiedenis van het Reinheitsgebot,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
constant
11 jaar geleden
dank je wel. Heel interessant artikel.
Maar is er dan geen soort gelijke voor levenmiddelen?

Andere antwoorden (1)

Het is alleen van toepassing op bier. Het gebod bepaald welke ingrediënten een drank moet/mag bevatten voordat het zich "bier" mag noemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het gebod bestaat niet meer in zijn oorspronkelijke vorm maar is overgenomen in andere verdragen.