Hoe kan ik een pastasaus maken van tomatenpuree?

Ik zou liever mijn eigen pastasaus maken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een uitje heel fijn snijden. Een teentje knoflook pletten en fijn snijden. Beetje Italiaanse kruiden Paprikapoeder Zout Peper Klein beetje suiker Doe een beetje olie in de pan en fruit de ui en knoflook zachtjes gaar. Doe de tomatenpuree bij en bak het even goed mee. Dan de rest van de ingrediënten, behalve de Italiaanse kruiden. Goed doorroeren, beetje water bij doen, tot je de juiste dikte hebt. Als het weer pruttelt, doe je de Ital. kruiden bij en klaar is je saus. Je kunt het nog uitbreiden met groente als je dat wilt.

Misschien vind je deze saus die ik maak met gebruik van tomatenpuree ook lekker... Wanneer je water met groeten bouillon aan de tomatenpuree toevoegt, wat verse basilicum en oregano, knoflook, ui, paprika en wat je zelf nog meer lekker vind en dit lekker laat pruttelen heb je een saus van tomatenpuree voor bij je pasta... Groetjes Vlinder Yvonne

Hier mijn recept. Gehakt roerbakken in de pan. (varkensgehakt) 1.5 kg Een doosje champignons licht fruiten samen met een grote ui. Zout , peper, knoflook. Twee pakjes gezeefde tomaten. 4 tot 6 blikjes tomatenpuree. En een flinke eetlepel oregano. restant makkelijk in te vriezen.

Pastasaus maken van enkel tomatenpuree lijkt me te sterk. Ik zou het samen combineren met een blikje gepelde tomaten of een pakje gezeefde tomaten. Voor de rest kan je zelf verzinnen wat je er aan ingredienten en kruiden in doet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100