Is er iets wat ik kan toevoegen aan magere yoghurtdrink waardoor het wat voller wordt?

Weet dat het een rare vraag is maar het zit zo.
Al heel lang heb ik last van ondergewicht waardoor ik liever de wat vollere/vettere producten koop dan de magere/light varianten.

Helaas zit er in een aantal producten waar ik zo verslaafd aan ben geen of nauwelijks vet (Vifit, Optimel etc)
Vroeg me dan ook af of ik zelf nog wat kan toevoegen aan magere yoghurtdrink zodat het wat dikmakender wordt.
Liefst zonder dat het de smaak beinvloed.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Milk&Fruit al geprobeerd? Zitten veel meer calorieen in (bijna2x zo veel als Optimel), maar ik weet niet of dat alleen suikers zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Milk&Fruit ken ik ja, koop het zo nu en dan ook wel. Alleen heeft Vifit en Optimel van die exotische smaken zoals limoen, kokos, ananas etc die ik weer zo lekker vind.

Het beste antwoord

Je kan er natuurlijk elk vet wel aan toevoegen, maar het verstandigste is natuurlijk om er gezonde vetten aan toe te voegen, en niet ongezonde vetten of producten met daarnaast ook andere ongezonde ingrediënten.

Je zou bijvoorbeeld amandel kunnen nemen, dat is echt een heerlijke combinatie met (soja)yoghurt, en heel erg gezond. Je kan het in kleine stukjes hakken als je het lekker vindt om ook op iets te kunnen knabbelen, of met de blender gepureerd als je het zacht wil hebben (met een goede blender kan je het wel zacht genoeg maken voor een dikke drinkyoghurt). Je moet natuurlijk wel ongezouten amandel nemen, en liefst ook ongebrande, gebrande heeft meer een hartige smaak en ongebrande een wat zoete.
Er is ook amandelmeel in biologische winkels te koop, maar ik weet niet hoe dat gemaakt wordt, of alle vetten er nog in zitten.

Gebroken lijnzaad is ook iets wat wel vaker aan yoghurt wordt toegevoegd, omdat het zo gezond is vanwege de grote hoeveelheid omega3-vet. Als je lijnzaad lekker vindt, is dat ook een goede combinatie met yoghurt. Het is dan wel een yoghurt die je moet kauwen natuurlijk, als je drinkyoghurt wil is het niet zo geschikt, maar als je bijvoorbeeld dingen als yoghurt met havermout of andere graanvlokken lekker vindt, past dit daar ook super bij.

Verder zijn ook andere noten, zaden en avocado gezonde vetten, alleen zijn ze natuurlijk niet allemaal lekker bij yoghurt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het al geprobeerd met vloeibare roomboter! maar dat werdt niks. Amandelmeel heb ik altijd wel liggen thuis dus ik ga het proberen, lijk me ook wel lekker trouwens.
Bedankt voor al je tips.

Andere antwoorden (5)

Je kunt een beetje room toevoegen, maar doe het een beetje beheerst want teveel room (verzadigde vetten) is ook weer niet goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ga ik proberen..
Slagroom, dus eerst wel de room kloppen zodat het dikker wordt, mascarpone of een volle gewone yoghurt. De smaak van de yoghurtdrink zal wel iets afvlakken, maar dat is onvermijdelijk als je er iets neutraals door heen roert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Stom trouwens dat ik zelf niet aan slagroom heb kunnen denken.
meng er wat volle yoghurt door, of experimenteer een beetje met volle yoghurt en daar vruchtensap aan toe voegen
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volle yoghurt geprobeerd, smaak werdt heel vlak. Ga het proberen zelf na te maken. Neem aan dat ze wel ananassap verkopen in de supermarkt.
Bedankt voor je antwoord ook.
Slagroom aan vanalles toevoegen hoort bij een energie verijkt dieet zo ook roomboter.
Verder heb je ook speciale dranjes in de handel voor zo een dieet nutridrink bijvoorbeeld.
Volgens mij is dit echter op recept maar wellicht dat jij daar wel baat bij hebt.
Lijkt me sowieso wel verstandig om dit bij een huisarts neer te leggen en wellicht met een diëtist te kijken wat de mogelijkheden zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!
Melkproducten waar al het vet uit verwijderd is vinden de meeste mensen echt niet lekker smaken. Ik verbaas me dan ook over antwoorden om daar room aan toe te voegen. Waarom wordt dat vet er uitgehaald? Neem dan liever ongeraffineerde volle melkproducten zoals Griekse yoghurt, waar je zelf fruit of gedroogde zuidvruchten, noten en honing aan toevoegt. Smaken verschillen maar het zou me verbazen als je geraffineerd gezondheidsjunkfood, zoals je het beschrijft, uiteindelijk lekkerder zou vinden dan volwaardige voedselproducten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is geen antwoord op de vraag, maar je hebt imo wel een goed punt. Het is ook wel ironisch om eerst 0% vet yoghurt te kopen om daar vervolgens zelf weer vet aan toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Griekse/Turkse yoghurt, fruit, noten etc eet ik ook wel regelmatig. Maar daarnaast drink ik elke dag zo'n twee liter yoghurtdrink van Optimel, Vifit omdat ik de smaken die zij hebben zo lekker vind. En juist die merken verkopen alleen maar magere producten.