Zelf ben ik Spaans, heb daar 27 jaar gewoond en kom nog steeds regelmatig, dus heb een aardig idee hoe het zit.

Spanjaarden zijn geen liefhebbers van spreads zoals Nederlanders, dus verwacht niet bij iedere supermarkt een schap met 10 verschillende soorten spread, en als je iets vergelijkbaars vindt, verwacht het ook niet onder die naam.
De gemiddelde Spanjaard belegt liever zijn brood met hartig, vast beleg: chorizo, ham, kaasplakjes, bacon...
En nog iets: een broodje is een "bocadillo", en het wordt niet met boterhammen gemaakt, maar met baguette brood. En als je in Spanje vraagt om een "sandwich" dan krijg je gegarandeerd een tosti.

Spanjaarden maken en eten geen salades volgens Nederlandse stijl (d.w.z. groente met evt vlees of vis in een mayonaise achtige saus)
Er bestaat zo iets, en dat kent men onder de naam "ensaladilla rusa" (letterlijk: Russische salade), en het kan ook tonijn of vlees of ei bevatten. Dat gebruikt men niet om over het brood te smeren, maar als bijgerecht of zelf voorgerecht, op een bord. Je zal in de goede winkels een paar varianten kunnen vinden.
Je kan ook bij gespecialiseerde zaken geïmporteerde spreads vinden, maar verwacht geen wonderen.

Bij de betere supermarkten van de grote ketens (denk hierbij aan El Corte Inglés, Mercadona, Auchan/Alcampo, Continente, Sol, Eroski, Carrefour, Hipercor, Sabeco...) zal je wat meer keuze hebben. Check even de koelvak, en je zal wel iets vinden, dat weet ik zeker, maar nogmaals: lang niet zo veel keuze als in NL.
Met name bij de eerste twee kan je via Internet het assortiment bekijken (moet je even een gratis klantcode aanvragen eerst)

Fijne vakantie toegewenst in Spanje...
... en eigenlijk zou ik je adviseren om niet vast te houden aan je Nederlandse gewoontes, maar genieten van de lekkernijen en tapas die de Spaanse keuken biedt!!

... maar ja, vertel dat aan de kinderen... (^_°)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, dat heet: sándwich de propagación.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie poging met Google translator Moolkeesje, maar ik ben Spaans, en ik zal je iets verklappen: dat wat je geschreven hebt bestaat niet.
Gewoon een slechte letterlijke vertaling. Als je daarmee komt in een Spaanse winkel krijg alleen maar onbegrip, of in het gunstige geval een potje lachen om de gekke Nederlander. Helaas! ... en helaas ook een min van mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo zie je maar weer hoe verkeerd het is op Google te vertrouwen.
Al mijn zekerheden vallen zo weg!
De min is zonder eer verdiend, maar had m.i. dus aan Google gegeven moeten worden.
Ben benieuwd naar jouw echte, ongetwijfeld zeer welluidende Spaanse naam.
In elk geval niet het originele product. Dat is verkrijgbaar in GB, Canada, Belgie, Nederland en Australie. Wellicht is er een winkel in Spanje waar ze dit importeren, maar dat is dan echt een uitzindering, een specialiteitenzaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn enorm veel verschillende soorten tapenades voor op brood te koop in Spanje.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
appiehein.com levert sandwich spread door heel Spanje, ook als particulier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel ín Spanje maar niet van Spaanse makelij is Sandwichspread natuurlijk verkrijgbaar in dit soort Nederlandse winkels. Net als veel andere producten die je in Nederland overal kan vinden. Tenslotte redelijk wat Nederlanders die in Spanje vakantie vieren, overwinteren of wonen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden