Waar in Rotterdam kan je Engelse, Amerikaanse of Canadese bacon kopen?

De buitenlandse bacon wordt hier bakbacon genoemd en is inderdaad bedoeld om te bakken, met of zonder eieren. Er was ooit (ca. 10 jr geleden?) een Engelse winkel (Marks & Spencers?) in Den Haag Centrum (parkeren bij de buren op het dak(!) bijzondere ervaring was dat...) waar je een afdeling Food had. Daar was echt van alles te koop, zo leuk en erg lekker, en ook bakbacon dus. Helaas niet meer, maar waar nog wel, in Rotterdam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Rotterdam weet ik niet,maar in Vlaardingen(is toch dichtbij) verkopen ze Amerikaanse bacon bij de MCD-supermarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Laurena ! Dat is inderdaad niet ver, maar dan ga ik eerst zoeken of wij niet in R'dam een MCD hebben. Niet in mijn buurt in ieder geval, maar R'dam is groot, he ?

Het beste antwoord

kijk eens bij een engelse foodshop
12 jaar geleden
constant
12 jaar geleden
in den Haag heb je er 2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord Constant, ik woon in R'dam zonder vervoer, dus dat is geen optie.
constant
12 jaar geleden
thomasgreen in DH levert door heel het land en zij hebben de echte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Constant dat is een goeie tip!

Andere antwoorden (3)

is bij de Jumbo gewoon in het assortiment
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat in de Nederlandse supermarkten als bakbacon verkocht wordt, is heel anders dan wat men in de VS en Engeland onder bacon verstaat. In sommige supermarkten is wel "pannenkoekenspek" te koop. Dat is dik gesneden spek en lijkt nog het meest op de bacon die jij bedoelt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Om nog wat meer verwarring te zaaien: in Engeland wordt vaak back bacon gebruikt, wat niets te maken heeft met bakken, maar wel met de rug van het varken. Dat lijkt het meest op wat in Nederland als bakbacon verkocht wordt.

In de VS is streaky bacon meer gebruikelijk, de langwerpige plakken spek, die in Nederland o.a. als pannenkoekenspek worden verkocht.

Afbeelding 1: back bacon
Afbeelding 2: streaky bacon
Plaatje bij antwoord
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Bamibal, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik bedoelde Engelse bacon (plaatje 1), en ja ik ken ook Amerikaanse "streaky" bacon, maar er bestaat ook magere Amerikaanse bacon en Canadese (ook magere).
Bij elke slager ; je moet er alleen even specifiek om vragen.

Je hebt namelijk twee soorten bacon :
Buikspek, dat wij vaak kennen als ontbijtspek (doorregen, ook wel in Amerika bekend als streaky bacon)
Rugspek, of eigenlijk ham-met-een-randje-vet.

(Datzelfde vlees kennen ze in Duitsland weer met zwoerd als Krustenbraten, ontdaan van spek noemen we het in Nederland beenham (ondanks dat er geen bot in zit), en met alleen het randje vet, meestal zonder zwoerd, heb je het spul dat ze in Amerika bacon noemen. )

Dat laat je in niet al te dunne plakjes snijden (niet zo zuinig op zijn Hollands zeg maar, maar echt een mm of twee dik) en je hebt klassieke bacon.

Overigens zijn er ook wel supermarkten die het in het (vleeswaren)assortiment hebben, vaak in de buurt van de spekblokjes en zuurkoolspek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marleen, bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik dacht het daarnet bij Bamibal en nu weer ik leer veel van deze uitgebreide antwoorden! Voordat ik naar de firma Jansens in Lubbeek/Belgie ga (grapje) zal ik eerst de Jumbo en MCD checken...
Ik vind het trouwens wel een giller dat we beenham zeggen (en betalen.....) voor "rug-spek" dat klinkt nl. een stuk goedkoper, vind je niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen, ben ik weer, soms vergeet ik iets nu dus ook : het gaat ook om de smaak, en om de niet-Nederlandse varkens (meer mag ik op GV hierover niet zeggen), dus hartelijk dank!