dienen worstebrood en bijv. sausijzenbrood gekoeld verkocht te worden?

Want zowel bij ons bij de bakker en alle supermarkten worden deze ongekoeld verkocht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gisteren is precies dezelfde vraag gesteld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had de vraag fout gesteld blijkbaar waardoor deze werd verwijdert.! Ik gaf een mening ipv een vraag volgens de moderater. En had ik die mening niet met bewijzen onderbouwt (?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan de antwoorden te zien is niet duidelijk of je de luchtdicht verpakte broodjes bedoelt of de broodjes die gewoon in zo'n zakje gaan (hier heb je koffiebroodjes, frikadelbroodjes, kroketbroodjes etc). Misschien moet je je vraag even verduidelijken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik blijf niet aan de gang. Mijn vraag is prima begrepen want het "beste antwoord" is mij al gegeven.

Het beste antwoord

Er zijn zes categorieën van producten die gedurende maximaal 8 of 12 uur ongekoeld
gepresenteerd mogen worden, wanneer wordt voldaan aan de voorwaarden:
1. (droge) broodsnacks (bijvoorbeeld ham/kaascroissant, kaas-uienstokbrood,
kaascroissant, hawaïbol, kaasbol);
2. korst- of boterdeegproducten met meegebakken bederfelijke vruchtenvulling
en/of meegebakken banketbakkersroom zoals bederfelijk vruchtengebak,
kruimelroomvlaai en koffiebroodjes;
3. producten met droge vleesvulling zoals saucijzenbroodjes, worstenbroodjes,
frikandelbroodjes, gehaktbroodjes;

http://ww.nbc.nl/files/1%20-%20Werkwijzer%20Ongekoelde%20presentatie%20samen.pdf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kennelijk niet dus. Is ook niet zo verwonderlijk want het vlees is niet rauw, deze zijn al voorgebakken. In heel veel voeding zit vlees in verwerkt dat niet gekoeld bewaard hoef te worden (Bifi-worstjes bv). Wat je in de koeling ziet, is rauw vlees!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Saucijzenbroodjes, kaasbroodjes en alle andere hartige snacks:
Bewaren in de koelkast!

Wonderlijk, want ze liggen in de supermarkt inderdaad meestal ongekoeld...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dit hoeft niet.
Volgens de HCCP mag je dit soort producten ongekoeld verkopen. Maar je mag ze alleen vandaag verkopen.

P+0
P (is verpakkingsdatum) + 0 (0 dagen extra)
Bij zoete producten zoals appelflappen is het
P+1 (vandaag en morgen dus)

Het is wel aan te raden, dat wanneer jij deze spullen koopt, en pas dagen later wil nuttigen dat je ze in de koelkast bewaard. (ongeveer 2 dagen in de koelkast) Of je kan ze ook uitstekend invriezen.

Maar eerlijk is eerlijk, de smaak gaat dan wel achteruit, en als je ze dan later wilt eten, zou ik ze toch even een paar minuutjes in de oven doen. Het deeg word dan weer knapperig.