kan je yakult beter voor tijdens of na de maaltijd nemen?

wanneer heeft hij het gunstige effect?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
49.5K

Het beste antwoord

Wanneer kan ik Yakult het best drinken?

Op elk moment van de dag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik neem het altijd in de
morgen na mijn ontbijt.
Maar ja of dat nou de juiste
manier is? geen idee.
Ik denk dat je het in kan
nemen wanneer je wil.
Anders zou het wel op het
flesje staan denk ik.
12 jaar geleden
Het beste s,avonds voor je naar bed gaat.
Het is licht verteerbaar.

Maar je kunt net zo goed een beker gewone witte yoghurt nemen,dat heeft dezelfde werking.
Vaak een nog betere werking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het tijdstip van innemen maakt niet uit. Maakt niet uit. Het gaat erom dat er voldoende van die bacteriën in je darmen leven. Heb je er te weinig van dan kun je ze toevoegen, waarbij het domweg de bedoeling is dat ze in je darmen terecht komen.

De gangbare lezing in de wetenschap is dat het gebruik van probiotica geen enkele zin heeft bij een gezonde darmflora. Alleen bij bepaalde aandoeningen van het maag-darmkanaal en het gebruik van antibiotica kunnen probiotica nut hebben. Bij opgeblazen gevoel en dergelijke heeft het veel meer zin om te kijken waardoor die klachten veroorzaakt worden en het gebruik van prebiotica, voedingsvezels, te overwegen.

Overigens is Yakult wel een van de merken die redelijk goed onderzocht zijn.