Zijn cornflakes van special k stracciatella dikmakers?

Toegevoegd na 1 minuut:
En zijn ze degelijk wel " gezond"?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het zijn niet per se dikmakers, maar ze zijn niet echt gezond.
Bekijk de ingredientenlijst maar eens, hevig bewerkt, allemaal zoetstoffen etc.
Ik heb zelf eens zoiets gehad, en had een half uur later alweerhonger.

Je kunt beter wat anders eten als ontbijt is mijn mening.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik eet zelf altijd ontbijtgranen van de Jumbo. Het is een huismerk zak, groen, kilozak voor een euro.
Het bevat tarwevlokken, havervlokken, wat rozijntjes etc. Geen toegevoegde suikers of andere rare stoffen.

Havermoutpap is ook een gezond ontbijt. Ik zou er wel wat nootjes of fruit doorheen doen, dan smaakt het beter.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus geen special K, maar gewoon een gezond en volwaardig ontbijt. Dat helpt veel beter om af te vallen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Havermout met stukjes appel of rozijntjes en kaneel. Heerlijk!

Andere antwoorden (2)

Dik word je als je meer calorieën naar binnen werkt dan je verbrandt. Waaruit die calorieën bestaan maakt niet zo gek veel uit, hoewel geraffineerde koolhydraten nauwelijks verzadigen waardoor je heel snel weer honger hebt. Meer dan matig snoepen is niet gezond. Een ontbijt dat bestaat uit van maismeel gemaakte vlokken met chocolade is niets meer of minder dan snoep, dus niet gezond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas bevatten de meeste ontbijtproducten zoals cornflakes en cruesli heel veel suiker.
Met meer dan 25 gram suiker per 100 gram Special K, zou ik niet zeggen dat het gezond is.

Als je, zoals ik, niet graag muesli eet maar wel iets knapperigs zoals cruesli, kun je het zelf granola maken. Dat is een soort geroosterde muesli. Er zijn op internet veel gezonde recepten te vinden die je nog verder kunt aanpassen aan je eigen smaak.