Taarten bakken. Combi of electrische oven? Ik twijfel over de aanschaf van een nieuwe oven of combi.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik persoonlijk vindt taarten bakken in de ombi-magnetron helemaal niets.Als je er één in de maand bakt,is het misschien een optie,maar als je intensief gebruik maakt,en goede resultaten wilt hebben,is een goede oven zeker aan te raden en neem dan zeker niet de goedkoopste.Check of de thermostaat goed werkt en de warmte verdeling goed is.Verder moet je natuurlijk ook goede recepten hebben,er staan er veel op internet,maar die kloppen zeker niet altijd. Succes, Groeten.

Een oven heeft een betere warmteverdeling dan een combimagnetron en levert zeker qua rijzen een beter resultaat. Ik adviseer een goede oven en een simpele magnetron voor opwarmen of ontdooien.

Ik heb jarenlang met een combi inbouw (grill / magnetron / oven) gebruikt. Bij het gebruik van een goede combi krijg je prima resultaten. Je moet dan echter niet zomaar de goedkoopste nemen. Wat ik erg belangrijk vond was een draaiplateau in de oven: Hierdoor wordt elke kant van de taart evenwichtig verwarmt, itt een normale [goedkopere] oven waar de warmte meestal vooral vanaf de achterwand komt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100