Hoe komt het dat in het buitenland andere chips smaken zijn van pringels?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (2)

Fabrikanten van een internationaal merk brengen in elk land die smaken uit waarvan zij weten of denken dat het daar een succes zal worden. In verschillende landen zijn mensen aan verschillende smaken gewend, en worden bepaalde smaken gemiddeld meer of minder gewaardeerd dan in andere landen. Door daar rekening mee te houden, kunnen fabrikanten zoveel mogelijk producten verkopen.

Van chips bestaan in sommige landen ook smaken waarvan wij ons niet voor kunnen stellen dat mensen dat zouden willen eten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat een bepaalde smaak in Nederland niet verkocht wordt, is dus omdat de fabrikant inschat dat die smaak in Nederland minder populair zal zijn dan de smaken die we wel hebben.

Toegevoegd na 8 minuten:
Wat voorbeelden van chipssmaken in verschillende landen die dit goed kunnen illustreren: in Japan is er ook chips met sushismaak, in Australië chips met kangaroesmaak, in Engeland chips met roasted chickensmaak, in sommige Aziatische landen chips met zeewiersmaak.
In Nederland zijn de meeste mensen niet gewend aan de smaak van zeewier, dus die chips zullen veel mensen mogelijk vies vinden; in Nederland weet bijna niemand hoe kangaroe smaakt, dus er zullen weinig mensen zijn die hopen dat er kangaroesmaakchips verkocht gaat worden, etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals Fynnya al zei in andere landen zijn mensen andere smaken gewent deze smaken is men mee opgegroeid of kent men in Japan zou je bijvoorbeeld nooit chips met "cheese onion" smaak vinden en in Marokko ook geen "Barbecue ham".

Als ze in NL denken dat een smaak niet verkoopt dan importeren ze de smaak niet. Zoals De roze pringles (ben de naam even kwijt) die zie je nergens, Maar Xenos had ze een tijdje geïmporteerd. Maar helaas hij flopte :S

Ik zou zeggen als je naar het buitenland gaat probeer zoveel mogelijk smaken! (doe ik ook altijd ;))

Hopelijk heb ik een beetje geholpen

Dag, Raiz