Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het wit onder de sinaasappelschil ongezond?

Mijn moeder vertelde mij dat en ik weet het eigenlijk nog steeds niet. Ik zie mensen die zo'n dikke laag wit opeten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een van de vele fabeltjes van vroeger, die een eigen leven gaan leiden zonder onderzocht te worden.
Het meest bekende fabeltje van vroeger is dat je griep kan krijgen als je nat regent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of verkouden werd, als je op de hoek had staan vrijen :) Waarom nou dat minnetje, van mij een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was je veel verkouden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu ik er over nadenk...nee eigenlijk niet....wijsneus :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)

Andere antwoorden (7)

het is niet ongezond, maar ook niet lekker van smaak.
een beetje bitter.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Vind het zelf altijd zo'n karwei om hem helemaal schoon te maken dat ik het gewoon maar opeet. En ik leef nog, voel me prima.
Ik heb het idee dat het niet ongezond is hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist dat witte laagje geeft de smaak aan de engelse marmelade. Vooral in de versie thick-cut : voor mij de lekkerste marmelade, juist omdat het zoveel smaak heeft...
Natuurlijk wordt die hele sinaasappelschil voor marmelade gekookt, maar op zich is het dus beslist niet ongezond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het witte velletje onder de sinaasappelschil is onverteerbaar, misschien dat je moeder dat bedoelde met ongezond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat ze dit bedoelde, maar als iets onverteerbaar is, is het dan wel goed om het te eten?
Het wit is juist goed omdat er zoveel vitaminen inzitten.
Alleen als je er heel veel van binnen krijgt kun je darmen wat ontregeld raken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt alleen verwijderd omdat het bitter smaakt. het is niet ongezond, maar het is wat stugger om te eten.
Als je sinaasappelschil raspt moet je zeker geen wit stukje mee raspen, want dan smaakt het hele raspsel niet meer lekker.
(Lees meer...)
amc
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding