Wat gebruikt het wokrestaurant?

In het wokrestaurant is vaak een bakplaat het valt me op dat het sausje dat ze gebruiken bijna overal het zelfde is.
Die gaat over de biefstuk,zalm,gamba's,lamskoteletjes,
iets met een of andere olie,knoflook,lente ui??
Wie kan me verder helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
9.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik weet wat je bedoelt . Goeie vraag
Rieneke1
13 jaar geleden
is het geen oestersaus?

Antwoorden (2)

Gember hoort er ook nog bij denk ik,
en sojasaus, gewoon experimenteren, en als dat niet lukt google.
Maar helemaal hetzelfde krijgen is lastig, maar misschien vind je je eigen sausje lekkerder

Toegevoegd na 6 minuten:
sesam of /en sesamolie ook erbij
anneliez
13 jaar geleden
Bedoel je dat kleine flesje met rode dopje.
Doorzichtig met zwarte saus.
kan je gewoon in de supermarkt kopen, het heet kikoman.
Dit gebruiken ze vooral bij het terijakken. ( bakplaat)
Bij het wokken hebben ze verschillende smaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker hoor, ook gewoon zelf in je keuken, het is ook een goede vervanger voor zout, lekker over vlees maar ook over je wokgroentes.
dank je voor je +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kikoman komt niet in de chinese keuken voor, er zijn veel chinese soorten sojasaus, die in iedere chinese toko te koop zijn (en veel goedkoper zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou gerust kunnen, maar deze flesjes stonden echt naast de bakplaat, misschien wordt hij met goedkoper gevuld.