Albert Heijn deel Panini voetbalplaatjes uit, wat heeft dat met brood te maken?

Panini is het Italiaanse woord voor brood; verder ontgaat mij alle samenhang met voetbal. En kun je het alleen compleet krijgen als je bepaalde producten koopt; gisteren zat er een plaatje bij de colablikjes? En zouden ze dit keer genoeg plaatjes hebben om de verzameling compleet te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Panini is een achternaam: Wie was de uitvinder van de eerste verzameling over Voetballers Panini ?
De "Commendatore" Giuseppe Panini die het bedrijf in 1961 oprichtte, na de "Agenzia Distribuzione Giornali Fratelli Panini (1951). Zijn broers, Benito onmiddellijk daarrna en Franco in 1963 kwamen ook mee in de aktiviteit. Giuseppe Panini stierf op 18 oktober 1996, hij was 71 jaar oud.
Panini geeft dus al heel lang voetbalplaatjes uit, dus niet alleen voor het EK bij AH.

Je krijgt plaatjes als je voor 10 euro boodschappen doet en extra bij bepaalde artikelen. Ze weten gewoon niet hoe populair het wordt en of iedereen de verzameling compleet krijgt. Kinderen lukt het vaak wel door bij de ingang te staan en te ruilen onderling. Als je niet of amper kunt ruilen zal het niet lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ik maar wacht tot de vlooienmarkten op Koninginnedag volgend jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL.... goed plan ja.

Andere antwoorden (2)

Ooit gehoord van de uitdrukking : " Brood en spelen" ?
Daar spelen ze m.i. op in en verder gaat het al die plotselinge voetballiefhebbers alleen maar om de centjes.
Dus ook ons aller Appie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wilde "Brood en spelen" niet in de vraag opnemen, maar het speelde wel in mijn hoofd.
Op de verpakking van de plaatjes staat: "made and published in Italy by Panini S.P.A.", en het postcodenummer in Modena. De fabrikant waar de plaatjes gemaakt worden heeft dus Panini als achternaam. Dat zal in Italië net zo gewoon zijn als Brood als achternaam in Nederland.
Amadea