kan ik geschilde appels een dag lang bewaren zonder dat ze bruin worden?

wil morgen ochtend appeltaart maken maar wil de appels nu alvast schillen, kan ik als ik ze vanavond schil en voor een nacht bewaar (tips om te bewaren ook welkom) morgen ochtend in de appeltaart verwerken en zijn deze dan niet bruin? kan ik het beste appels afdekken met folie en dan op kamer tempratuur of afdekken en in de koelkast of helemaal niet afdekken?
als ze morgen maar niet bruin zijn..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
42K

Het beste antwoord

Je kan ze gewoon geschild bewaren in de koelkast. Ze zullen daar heel langzaam "bruinen".

Overigens maakt het weinig uit, voor appeltaart worden de stukjes appel zowiezo bruin door het bakken.

Om ze vers te houden is de koelkast de meest logische oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja dat kan, moet je een beetje citroensap over de appels doen, dan blijven ze "wit".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou t in de koelkast bewaren in een afgesloten bakje als je het perse nu wil snijden. Maar ik denk dat ie wel zal verkleuren want dat doet appel heel snel. Citroensap kun je proberen maar weet niet of dat zolang werkt. Je hebt ze morgen toch ook zo geschilt en gesneden anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou de gok echt niet wagen maar nog niet in stukjes snijden en ze goed met citroensap besprenkelen en inwikkelen in dat doorzichtige vershoudplastic.

Maar nogmaals: doe nu maar niet. Het deeg kan best even in de koelkast wachten en dan kun jij snijden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verduidelijking: Ik zou de gok echt niet wagen maar als je het perse wilt: nog niet in stukjes etc....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ze in een plastic zakje (als t kan vacuüm, door eerst de lucht eruit te zuigen) doen en in de koelkast. If gewoon in n bakje water, ook in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De appels worden bruin omdat de inwerking van zuurstof ervoor zorgt. Door ze met citroensap te bedekken blijven ze wit maar na een tijdje verkleuren ze toch iets, vooral als ze a in stukjes gesneden zijn.
Ik moet ook vaak voorbereiden en als ik appels de avond tevoren schoonmaak laat is ze heel en verpak ze per stuk heel strak in de huishoudfolie. Zodoende scherm je ze af tegen zuurstofinwerking. Ik doe ze an in een grotere tupperware doos en druk de lucht er zoveel mogelijk uit als ik de deksel erop doe. Zo zet ik de doos in de koelkast en de volgende dag zijn ze nog niet bruin.
amc
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Goed advies +1
Appels worden bruin door zuurstof dus dat kan vrijwel niet tenzij je een vacuum vrije ruimte hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een dag later, dus misschien iets voor een volgende keer ;-)))

Ik laat mijn appeltaart-appels altijd gesnipperd en wel intrekken in kaneel en citroensap. Ik doe 4 appels per taart gesnipperd in een grote pan, en hussel af en toe.
Dit doe ik voor de smaak, die dan heerlijk in de appelschijfjes trekt, en meestal trekt het zo'n 2 uur in vóór ik echt aan het bakken sla ( steeds na het husselen het deksel op de pan.)

Ik kan me heel goed voorstellen, dat je na de eerste 'hussel' alles in een diepvrieszak doet, (of vershoudfolie, maar dat is een boel appel on in te wikkelen...), lucht eruit, knoop erin, en tot morgen/gebruik in de koelkast!!