Wat is nou eigenlijk een hamburger??

Ik bedoel, als ik naar de mac ga en bestel een hamburger krijg je meteen zo een broodje met smurrie enz en als je bij ah hamburgers koopt is het alleen het vlees, maar ook als je kant en klare hamburgers koopt is het wel weer met broodje enzo..... Wat is nou hamburger: alleen vlees of met broodje ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De hamburger zoals wij hem vandaag kennen, werd voor het eerst bereid in de Duitse stad Hamburg (inwoners van deze stad worden ook Hamburgers genoemd). In Hamburg werd het vlees voor het eerst gebakken, en daarna geserveerd op een rond broodje. Duitse emigranten hebben dit concept meegenomen naar de Verenigde Staten, waar de moderne hamburger is ontstaan.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamburger

'Een hamburger is een broodje met een schijf rundergehakt, dat op hoog vuur gebakken of gegrild wordt.' Een hamburger is dus het vlees + het broodje.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamburger

Een inwoner vam hamburg :)

Ik heb mezelf geleerd om altijd naar een broodje hamburger te vragen in een snackbar. Een broodje hamburger speciaal. Doe je dat niet, kreeg ik altijd een losse hamburger zonder broodje. Zelfde geldt voor kroket en frikandel. Behalve in tenten waar je weet dat de hamburgers uit de muur komen of als het de Mcdonalds is. Het ligt er dus helemaal aan waar je die burger haalt. Aangezien het bij de een de burger met broodje is en bij de ander zonder broodje, kan ik alleen maar concluderen dat het antwoord "beide" is.

Van oorsprong is een hamburger het vlees. Rond en plat stuk gebraden en gekruid gehakt. Oftewel het vlees: plat schijfje gekruid gehakt. Met een broodje is het `een broodje hamburger` Maar sinds Burger King en Mc Donalds wordt ook hier een broodje met een schijf rundvlees dat gebakken of gegrild wordt een "hamburger"genoemd. En daarom noemt Wikipedia het ook zo.

dat is ham in een burger

Echte Hamburger omschrijving: Echt een fantastische 100% rundvlees hamburger. Niet te vergelijken met de fast food producten. Op een goede pistolet (wit of bruin) met sla, tomaat, komkommer, ui, augurk, mayonaise en ketchup. Lekker met aardappelsalade en een kleine frisse salade...en smullen maar.....je kan er natuurlijk zelf eentje fantaseren....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100