Hoe lang kan je een geopend flesje frisdank bewaren in de koelkast?

Als je een flesje frisdrank koopt, en je drinkt er ongeveer de helft uit. Je komt na een tijdje thuis en je zet hem vervolgens in de koelkast. Hoe lang kan je hem dan nog bewaren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
19.8K

Antwoorden (3)

Na een dag wordt de smaak minder en gaan de bubbels eruit maar daarna kun je het nog zeker een aantal dagen bewaren. Het bederft niet maar het smaakt gewoon niet goed meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus het zal eigenlijk niet bederven?
Ritsuka
9 jaar geleden
Het zit zo vol met suikers en zuren, daar kunnen maar weinig bacterien wat mee
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb regelmatig in mijn auto een aangebroken flesje water met Perziksmaak staan. Doe er 3 á 4 keer over...smaakt nog steeds het zelfde!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals je zelf al zegt: WATER mey een smaakje.... Is dus waarschijnlijk dat het over iets anders gaat dan de bedoelde frisdrank(en) van de Vr.St.
Frisdrank bedoeld men doorgaans dingen als ' cola, 7up, sinas etc..... mee. ;)
dat ligt eraan. Als je het flesje goed hebt gesloten blijft het enkele dagen goed. Als er prik in zat, gaat dat er langzaam uit vanaf het moment van openen. Als er geen prik in zat heb je dat probleem niet.
Wees erop bedacht dat producten als DubbelFrisss bijvoorbeeld na enkele dagen echt niet meer drinkbaar zijn, het prikt dan op de tong etc. Mijn ervaring is dat producten als Cola langer houdbaar zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat om een ongeopend flesje.
Hoe meer suiker erin zit, hoe langer je het kan bewaren meestal. Suiker werkt namelijk conserverend.