Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het logo van Heineken schijnt veranderd te zijn door brouwerij uit Duiven. Feit of Fabel ?

In Duiven gaat in de kroeg het verhaal rond dat de Ster in het logo van Heineken afkomstig is uit Duiven.

In Duiven zou een bierbrouwerij gestaan hebben met de naam "De Star". Heineken heeft deze brouwerij overgenomen en daardoor een Ster in het logo toegevoegd, wat een eervolle vermelding zou inhouden richting de brouwerij "De Star". Star - Ster u snapt de link vast wel, verschilt maar 1 letter is dus geen type fout.

In geloof echter niks van dit hele verhaal en zou dit graag ontkrachten. Als ik dit goed onderbouwt kan bewijzen zou mij dit ook veel Heineken-biertjes opleveren.

Ik heb 1 artikel gevonden maar heel veel informatie kan ik hier niet uit halen. Het is een kort artikel, dus bent u geinteresseerd schroom niet en lees het even snel door ! Alle info is van harte welkom !

Bvd

http://www.cambrinus.nl/brw/STAR1.HTM

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Fabeltje. De heineken website zelf zegt:

De rode Heineken ster wordt wereldwijd herkend, maar waar staat deze ster eigenlijk voor? Wist je ook dat de ster niet altijd rood is geweest? Lees in dit e-report alles over de rode ster in het Heineken logo.

De exacte oorsprong van het symbool is niet bekend, maar er zijn meerdere verklaringen. Zo denken veel mensen dat Gerard Adriaan Heineken, de oprichter van Heineken, koos voor de ster als logo, omdat dit het symbool was van bierbrouwers in de middeleeuwen. Men dacht dat de ster magische krachten had en zo het bier zou beschermen.



Andere mogelijke verklaringen voor de rode ster
De vier punten van de ster kunnen ook staan voor de vier elementen: aarde, vuur, water en wind en de vijfde punt zou kunnen staan voor de kwaliteit van het Heineken bier. Een andere verklaring is dat de vijfde punt voor ‘het grote onbekende’ staat, dus voor dat waar de bierbrouwers geen controle over hadden. Tot slot kan het zijn dat de positie van de ster op de deur van een brouwerij aangaf hoe ver het brouwproces was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Men is er binnen Heineken zelf ook niet helemaal uit maar het "Duiven" verhaal wordt niet genoemd op de site van Heineken.
Kijk maar eens op http://www.heineken.nl/e-reports/report/361
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding