Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom krijg ik inspiratie als ik koffie drink en als ik geen koffie drink krijg ik dat niet?

of komt het gewoon door de cafeïne die me energie geeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
569

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat komt door de cafeïne die in je koffie zit.

Cafeïne wordt snel opgenomen in het bloed, de helft van de cafeïne is al drie tot vier minuten na consumptie op genomen in het bloed. Ongeveer 2,5 uur na het drinken van cafeïne is het effect het grootst. Bij het drinken van koffie met melk en suiker wordt de opname vertraagd. Cafeïne stimuleert heel wat lichaamsfuncties. Cafeïne werkt direct op de hersenen en stimuleert hier de afgifte van het stresshormoon adrenaline. Ook stimuleert de adrenaline de afgifte van dopamine. Dopamine is een neurotransmitter, die je hersenen stimuleert. Je voelt je gelukkiger. Het heeft dus hetzelfde soort effect als cocaïne en heroïne, maar dan vele malen milder.

Toegevoegd na 38 seconden:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/producten/35667-wat-is-het-effect-van-cafeine-op-de-mens.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien neem je tijdens het koffiedrinken gewoon even rust. Even niets doen, en ontspannen zitten helpt voor de inspiratie
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Ik denk dat het eerder het placebo-effect op jouw hersenen is.

Jij denkt dat jij energie krijgt door het drinken van koffie waardoor je dit als zodanig gaat beleven. Het effect van cafeïne is niet zodanig dat je er volledig van oppept.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding