Alle Pils is bier (maar niet alle bier is pils).

Pils is een speciaal soort bier:

"Pils (ook wel pilsener of pilsner genoemd) werd oorspronkelijk in de Tsjechische stad Pilsen (Tsjechisch: Plzen) gebrouwen door de Duitser Josef Groll. Pils is een biersoort die ongeveer vijf procent alcohol bevat. Het is bier van lage gisting en heeft een goudgele kleur. Pils wordt gebrouwen uit mout, water, hop en gist. Het bier wordt gefilterd, waardoor een heldere vloeistof onstaat en een deel van de smaak verloren gaat. Vergeleken met de meeste andere biersoorten heeft pils een vrij zwakke smaak"

Toegevoegd na 54 seconden:
"Als je in het cafe een biertje bestelt wordt er vaak een pilsje getapt. Echter als jij om een biertje vraagt zou de barman je kunnen vragen wat voor bier je precies wil hebben. Kort gezegd, pils is altijd bier, maar bier is niet altijd pils. Pils (of pilsener) kent zijn oorsprong in de Tsjechische stad Pilsen. Pils is een biersoort met rond de 5% alcohol en is op een relatief lage temperatuur gegist (lage gisting) en is goudgeel van kleur. Omdat pils in Nederland het meest wordt gedronken wordt dit vaak ook getapt als je om een biertje vraagt."
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Bier kan je in heel veel soorten hebben.
Je hebt pils, maar bijvoorbeeld ook Grand Prestige (ik neem Hertog Jan even als voorbeeld).

Die is 'vol en rijp, zoet en bitter duidelijk te onderscheiden' en roodachtig en laten ze veel langer rijpen.
Ook moet je die warmer drinken dan pils en heeft die een groter percentage alcohol.
Dit is slechts een voorbeeld.

Alle pils is bier, maar niet alle bier is pils. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen de naam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bier kan je verdelen in verschillende soorten (ondergistend/bovengistend) (donker/blond) maar pils is een soort bier. Meestal geserveerd in een fluitje of amsterdammertje