mag je als 16 jarige persoon achter de kassa drank verkopen aan 18+?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Dranken
1.4K
Amadea
7 jaar geleden
Zie http://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/470674/zestienjarige-straks-kassa-supermarkt-drank

Antwoorden (1)

Ja dit mag,
Als u sterke drank verkoopt, moeten uw personeelsleden 16 jaar of ouder zijn. Uw barmedewerker onder de 18 jaar mag de alcohol verkopen, maar niet drinken. Uw leidinggevenden zijn minimaal 21 jaar. In uw zaak moet altijd een leidinggevende aanwezig zijn. Deze leidinggevende staat op uw vergunning.

Uit: Ondernemensplein

Toegevoegd na 1 minuut:
Eigenlijk moet de eerste zin zijn:
Ja, dit mag als er een leidinggevende van minimaal 21 jaar aanwezig die op de vergunning staat.