Verbeterd je darmstelsel/vertering e.d. nu wel of niet door het drinken van Yakult?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Wetenschappelijk nooit echt bewezen dat het iets toevoegd aan de bestaande middelen hooguit voor de commersie. Deze is dagelijks bezig met bestaande middelen een nieuw priduct te creeren.
Door te spelen met zaken als angst, uiterlijk, lif style en noem nog maar wat kreten, scheppen ze de behoefte bij de concument en hopla er is weer een succdesvol product gelanceert (ook weer zo`n term).
Ze komen met termen die voor een gewone burger niet meerweet uit te spreken of te begrijpen. Wel leuk voor GV.
Want hoe verzin je zaken als; biokynetischeweerstandsassenm revitalift, rehydraterendwerking. Leg dat eens uit aan een gemiddelde nederlander.
En zo is het ook met de elcassei-bacterie,(hopelijk goed geschreven) die zal ongetwijfeld een positieve werking hebben op de spijsvertering maar moet dat dan omgerekend 7 euro of meer per liter kosten terwijl een liter andere zuivel die net zo goed is 80 cent perliter kost. Maar gezondheid mag wat kosten als je mensen maar kunt laten geloven dat je dan gezonder en langer leeft zonder zorgen etc.
Er wordt een sfeertje geschapen die een bepaalde groep (doelgroep) moet aantrekken een dergelijk product te kopen)
Bij andere producten worden weer andere strategiën ingezet denk aan verpakking, reclame vormen etc van bjvoorbeeld parfums.
Onwetendheid is vaak bron van aanschaf goed dus dat er nog zoiets als GV is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Je bedoelt denk ik de Lactobacillus Caseï: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lactobacillus_casei
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die bedoel ik maar ik verestond altijd iets vanlcaseibacterie omdat ik het nooi voor me heb zien staan maar allee gehoord wist ik niet hoe het te schrijven, nu wel dus bedankt!
Misschien bedoelde ze met die L we Lacto(melk) bacillus(bacterie?)Zat wel aardigin de buurt toch?.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klopt, het zijn ook inderdaad van die moeilijke woorden die ze als een soort buzzword gebruiken in de reclame, voornamelijk om interessant te klinken dus. Dit hoewel er wel degelijk van die bacteriën in Yakult en dergelijke zitten. Bij Yakultreclames hebben ze het over de Lactobacillus Casei Shirota. Lacto is inderdaad een voorvoegsel dat op melk duidt bacillus is de bacterie. Lactobacillus casei is de naam van deze soort bacterie en Shirota is de Japanner die Yakult heeft bedacht. Maar ik ben het roerend met je antwoord eens overigens.

Andere antwoorden (9)

Als je gewoon elke avond een schaaltje of bordje witte gewone yoghurt neemt is net zo goed.
En stukken goedkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep en lekkerder! +
Nee, dit is gewoon een verkooppraatje/ stunt.. Daarbij is het ook van koemelk, wat je niet nodig hebt als volwassenen, daarbij zijn er ook veel allergisch voor koemelk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na de positieve opmars sinds yacult in de handel is, begin je nu steeds vaker ook minder positieve geluiden te horen.
Voor normaal gezonde mensen zou het zelfs totaal geen enkele invloed hebben op de darmflora.
Alleen bij mensen die na een antibiotica kuur een verstoorde darmflora hebben, zouden baat hebben bij yacult.
Het gaat er steeds meer op lijken dat we met z.n alle gefopt zijn, bewust of onbewust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het een tijdje na veel ziekzijn gebruikt en toen werkte het.
Toen ik weer hersteld was merkte ik er niks meer van en ben weer gestopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een kameraad van mij vertelde dat hij haast geen scheten meer liet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door het drinken van yakult oid verbeteren
je darmstelsel en spijsvertering niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NIET.
Koemelk (en lactose) draagt niet bij tot het verbeteren van je darmstelsel/vertering.
Het kan wel een verslechterend effect hebben.
Ik noem yakult ook wel ja-kul!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja niet dus...verkopen dat is wat ze proberen te doen...nu jakult een beetje uit de reclame aan het verdwijnen is ( en ze niet zoveel meer verkopen) krijgen we nu de opmars van activia ed...ja tís maar wat je wilt...achter de reclame aanlopen of zorgen dat je een goed en verstandig eetpatroon erop na wilt houden...dit is op lange termijn tenminste vol te houden en voor de darmen net zo effectief als welk middeltjes die ze nu zo graag willen verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Een normale gezonde persoon met een normale gezonde darmflora heeft helemaal niets aan dat spul. Voor mensen die ernstig ziek zijn geweest of antibiotica hebben gebruikt waardoor de darmflora in de war geraakt kan zijn, kan het nuttigen van een een- of tweemalige hoeveelheid het herstel iets bevorderen, maar in de regel kan je lichaam het ook wel zelf af.

Het is dus puur reclame-bullshit waar uiteraard hele volksstammen intrappen (al was het maar vanwege de prijs), maar feitelijk is het gewoon hele dure yogidrink met een handjevol lichaamseigen bacteriën die een normaal gezond mens niet nodig heeft.