Buiten alcohol drinken als het buiten vriest is gevaarlijk. Waarom zijn kerstmarkten waar borrels aangeboden worden dan de normaalste zaak?

We hebben morgen gedaan met de examens en willen ons eens goed amuseren voor het glazen huis. Een van onze vrienden gaat een fles sterke drank meebrengen die we s nachts voor het glazen huis zullen opdrinken. We wonen enkele meters van ons huis, dus zijn niet met de wagen.

Is het gevaarlijk om buiten te drinken onder die vriestemperaturen? Je ziet regelmatig voor het glazen huis mensen met sterkte drank of een biertje. Als het zo gevaarlijk is bij vriestemperaturen, dan zouden er toch al meer slachtoffers moeten zijn?

Tips dus : moeten we ons heel goed kleden, wanten dragen, .. als we buiten wat sterke drank gaan drinken en is er gevaar voor onderkoeling voor een van ons? Geef wat tips als je wil. We willen het einde van de examens vieren. En dat zal met wat drank gebeuren. We zijn niet de wagen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Zie bijvoorbeeld dit filmpje:
http://www.gva.be/dossiers/music-for-life/feestje-s-nachts-aan-glazen-huis-video.aspx

Overduidelijk dronken gastjes daar. Eentje die zijn achterste laat zien, enzoverder. Als alcohol drinken zo gevaarlijk is bij vriestemperaturen buiten, waarom vallen die dan niet flauw ofzo? Ik begrijp het niet.

Toegevoegd na 18 minuten:
Neem die persoon die zijn achterste laat zien: hij heeft een warme jas aan, is dat dus voldoende om niet onderkoeld te geraken? Zomaar laat je je achterste toch niet zien, die is dus duidelijk dronken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag niet in het openbaar met een fles drank op straat, dus pas daar mee op, anders wordt hij ingenomen en een boete. Er is daar nu veel politie ivm de schietpartij afgelopen zondag nacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ninteddy kalm aan. maak jij nooit plezier of ben jij waarschijnlijk een triestige plant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent zelf nogal zuur vandaag ;p

Het beste antwoord

Bij lae omgevingstemperaturen bestaat een verhoogd risico op onderkoeling omdat alcohol de bloedvaten verwijdt en men dus sneller zijn warmte verliest. Verder stolt het bloed minder snel.

Een paar borrels hebben nog niet zoveel invloed (daarom kan er gerust alcohol geschonken worden op bv een kertmarkt).
Maar als je echt gaat zuipen, loop je risico onderkoeld te raken, met alle gevolgen van dien: Je kunt er goed ziek van zijn, flauwvallen of wegens onderkoeling worden afgevoerd naar het ziekenhuis. Echt gevaarlijk.
Zorg voor warme kleding, zuip jezelf niet laveloos en ga naar BINNEN wanneer je last krijgt van de kou!

Evengoed: Geniet ervan! Ik zal eens kijken op tv of ik jullie zie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij uitzonderlijke koude moet u regelmatig warme dranken gebruiken. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is alcohol drinken geen goede remedie tegen de koude: alcohol versnelt de vermindering van de lichaamstemperatuur, wat het risico op onderkoeling verhoogt.

Wat je moet doen is dus jezelf warm kleden en in de gaten houden dat jij of je vrienden niet onderkoeld raken. Het zal niet zo zijn dat je bij het nuttigen van een paar drankjes al onderkoeld raakt of flauwvalt. Dus matig met alcohol en goed kleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt aan de hoeveelheid die je drinkt, en is per persoon verschillend. Over het algemeen warmt het je op, maar je moet wel waken voor het dronken worden, want dat kan uitlopen op een "koude douche" de volgende ochtend!

Het uitdelen van borrels op kerstmarkten is denk ik meer voor de gezelligheid!

Veel plezier!