Wat gebeurd er met je als je een fles goldstrike in één keer leegdrinkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
15.5K

Het beste antwoord

Je zult er waarschijnlijk niet dood aan gaan maar wel een tijdlang het gevoel hebben dat je dat zou willen.
Dit bedoel ik serieus, de concentratie aan etherische olien en andere stoffen verergeren de werking van de ethanol.
Je zult een aantal dagen je heel ziek voelen.
Overigens zijn dranken met als alcohol uitsluitend ethanol
minder schadelijk dan drank waar allerhande andere alcoholverbindingen in zitten.
Zo heb ik in Thailand wel wat heineken gedronken, geen last van.
Ik kreeg ergens een glas Thais Tigerbier aangeboden en stond na een kwartier echt op de kop.
Ik wist niet dat je van (laag-alcoholisch) bier in die kleine hoeveelheid zo zat kom worden.
Na echter een uur was dit koppige biertje uitgewerkt.
dit verhaal dient ter illustratie van het gegeven dat de samenstelling van drank op zich ook een flinke invloed kan hebben en dat heus niet alleen het alcoholpercentage bepalend is hoe "hard 'drank aankomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat je maag daar waarschijnlijk niet tegen kan, kots je het net zo snel weer uit.
bamibal
12 jaar geleden
ooit gehoord van comazuipen??
daar werk je hard naar toe als je dat doet.
niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben je behoorlijk dronken of erger,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is denk ik per persoon verschillend.. De één kan beter tegen alcohol dan de andere, toch raad ik het je niet aan om te proberen. Probeer anders eerst één of twee volle glazen... Zien wat er dan gebeurt..

Een vriend van mij heeft vorig in 1 uur tijd een liter gin opgedronken, die kon niet meer lopen en praten, en is ongeveer een week ziek geweest...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zelfs wanneer je een ervaren drinker bent toch echt te veel alcohol in een keer.
Wat er met je gebeurt dat verschilt uiteraard per persoon. Ik denk dat ik dood zou gaan.Ik ben eigenlijk niks gewend en ik zou mezelf dus vergiftigen. Mijn broer daarentegen die zou in coma raken. Hij is meer gewend qua alcohol en meer gezetter dan ik. Maar ook hij zou na die tijd wensen dat ie t nooit gedaan had.Maar mijn ex daarentegen die al een lichtelijk alcohol probleem had toen ik bij m weg ging en nog gezetter dan mijn broer is, die zal waarschijnlijk alleen heel erg dronken worden en een hele zware kater hebben en heel veel hoofdpijn hebben de rest van de week. (En misschien moet ie er zelfs wel van kotsen)
( Mijn ex vertelde altijd aan Jan en Alleman dat hij zoveel alcohol op kon vanwege zijn zwaar lijvigheid. Hoe dikker iemand is hoe langer de alcohol werk heeft om het lichaam rond te komen. En hoe meer je dus nodig hebt om iets te merken En weet je? Ik vrees dat ik dit heel logisch vind klinken.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lukt je toch nooit, je kotst de bende uit voordat je voorbij de hals bent. verder wel leuk voor een weddenschap.