Wat bedoelen ze in deze alcohol caluculator met "het aantal uren vanaf het eerste glas" ?

Link: http://www.jellinek.nl/informatie_en_advies/alcohol_calculator/

Stel ik weeg 100 kg, man , en drink 12 pintjes.
Bedoelen ze ermee "het aantal uren beginnende de eerste druppel alcohol uit mijn eerste glas" ?

Stel ik drink 12 pintjes en doe 6 uur over het drinken van mijn eerste pintje, en 1 uur voor het drinken van 11 pintjes. Dan heb ik dat uur toch veel meer alcohol????

De calculator zegt: na 7 uur, 100 kg, 12 pintjes, dan heb je minder dan 0.5 promille in je bloed.

Bedoelen ze met "het aantal uren vanaf het eerste glas" : het aantal uur dat verstreken is NADAT ik mijn eerste pintje heb gedronken? of beginnen die 7 uur al te tellen vanaf mijn eerste "druppel" alcohol van het eerste glas? Dus als ik 6 uur doe over één glas, en 1 uur over 11 glazen , dan mag ik nog autorijden???? Dus hoe moet je "het aantal uren vanaf het eerste glas interpreteren" ??????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drink gewoon niet. Veel gemakkelijker en stukken veiliger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na twaalf pintjes kun je niet meer rekenen? maar wel logisch nadenken dat je een taxi moet nemen dat kan nog wel?

Het beste antwoord

Dit soort tests geven slechts een indicatie, dus neem alles niet te precies. Natuurlijk is er een verschil tussen die 11 biertjes verspreid drinken of ze allemaal in het laatste uur drinken, maar zo nauwkeurig is zo'n test niet. Er is trouwens software om dat wel te doen, maar dan moet je heel precies aangeven hoeveel cl je elke minuut gedronken hebt. Maar de eenvoudige test waar jij naar verwijst gaat uit van een gemiddelde situatie, dus gespreid drinken. Ik zou zegen dat de tijd ingaat als je het eerste glas voor een derde of de helft leeg hebt. Dan zit de alcohol in je bloed en begint het proces van klaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze gaan er vanuit dat je gelijkmatig over de avond drinkt, en dat begint zodra je de eerste slok alcohol genomen hebt. Dus niet eerst een bier en dan 4 uur niets en dan een fles wiskey naar binnen werken. Maar dat snap je zelf toch ook wel.

Beter is het om gewoon na een of 2 biertjes op een avond over te gaan opde cola oid als je nog moet rijden. Waarom zou je de grens van wat wettelijk mag gaan opzoeken? Het is gewoon doodstom om met alcohol op achter het stuur te kruipen. Dat je jezelf doodrijdt is een ding. Maar weat nou als je zelf blijft leven en iemand anders hebt doodgereden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die "na 7 uur" kun je het het beste lezen als "na MINSTENS 7 uur." Het is dus ook helemaal prima om langer te wachten voor je weer gaat rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon niet rijden met alcohol op.
Denk je nou dat de politie erin trapt als je zegt: Volgens een rekenmachine op internet mocht ik rijden.
Denk het niet.
Denk ook niet dat de ouders en familie van de slachtoffers die je ongetwijfeld zal gaan maken in jou excuus trappen.
Internettesten zijn sowieso niet altijd betrouwbaar. En als je het op die manier wilt uitrekenen dan zou ik het eerste biertje weglaten en rekenen op de laatste 11 in een uur.
Wedden dat je dan ineens niet meer mag rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is toch nog altijd beter dan die andere zatlappen die zomaar achter het stuur kruipen nadat ze te veel gezopen hebben ik reken het uit en 7 uur pas rijden na 12 pintjes is voldoende, dat is in ieder geval beter dan AL DE JEUGD tegenwoordig die niet meer nadenkt en na het stappen in de wagen stapt ! voila !