Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je friet (bijna ontdooit) nog snel in de vriezer gooien?

Ik kom net van de supermarkt. Eerst ga ik lekker achter mijn computer zitten, maar ooo jee ik ben de friet en de mora pikantos vergeten in de vriezer te leggen. Ze lagen daar ongeveer 45min. Ze waren niet helemaal ontdooid,
maar als je goed stevig de friet breekt. Brak de friet doormidden. Kan ik het nog snel in de diepvries gooien?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ja hoor, geen probleem. De friet is nog steeds heel koud gebleven van binnenuit, dus bederven doet het nog niet. Ik zou het geen maanden meer in de vriezer laten liggen nadat het al een keertje een beetje ontdooid is geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die kun je nog prima invriezen, is niks mis mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk! Je kan het gewoon opnieuw invriezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
al je het zeker wil doen kan je de friet even bakken en dan invriezen dan is het zeker goed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik het goed begrijp, was de frites dus nog wel redelijk hard bevroren? In dat geval kan terugvriezen geen kwaad. De kans bestaat wel dat ze, als je ze nodig hebt, aan elkaar zijn gevroren. Dat is dan weer lastiger met bakken. Maar de oplossing daarvoor is redelijk eenvoudig: ontdooien voor gebruik:-). Dat bakt meestal ook mooier en sneller.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding