Er zal minder kalkvorming ontstaan als u de koker onmiddellijk leeggiet nadat u de laatste benodigde hoeveelheid uitgeschonken heeft.
Daardoor is het water minder lang in contact met het verwarmingselement.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik laat er altijd een laagje in staan wat ik wel eens per dag ofzo ververs. Dit omdat ik niet wil dat de waterkoker per ongeluk aangaat zonder water erin.

Je krijgt wel meer kalkaanslag maar dan kook je eens een keer wat azijn en dan is dat ook weer weg.

Voor de bacteriën enzo maakt het weinig uit, die gaan wel dood door het koken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het beste een laagje water erin laten staan dit om kalkaanslag te voorkomen. En dan voor nieuw gebruik laagje water wegdoen en weer vers water erin .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minstens 1 keer per dag verversen; anders krijg je door het verdampen een steeds grotere concentratie chemicaliën in je koker waardoor je hoofdpijn kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vind het zelf het meest hygienisch om de koker altijd leeg te schenken, en vervolgens open te laten staan zodat hij droog kan dampen.
zo heb je minder kalkaanslag, en je kan meteen je gootsteen even goed doorspoelen.