Heeft er iemand makkelijke recepten voor hapjes?

Ik zoek makkelijke hapjes om te maken, wie heeft er? Alvast bedankt!

Toegevoegd na 7 minuten:
Aperitiefhapjes, liefst. Om zo tijdens een feestje te eten.

Toegevoegd na 2 dagen:
Bedankt iedereen, het heeft me veel moeite gekost om een beste antwoord te kiezen, daarom heb ik ook bij iedereen waardevol aangeduid. Erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Wel erg breed, wat voor hapje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aperitiefhapjes, liefst. Om zo tijdens een feestje te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit heb ik wel eens gedaan, ik heb er 2 die ik standaard maak dat zijn : gevulde tomaat met surumi, die is te vinden op deze site : http://www.smulweb.nl/recepten/1088561/Gevulde-tomaatjes-met-surimi. De volgende is heel simpel te maken namelijk: tortilla wraps met zalm en roomkaas dat is te zien op de volgende site :http://www.tortillarecepten.nl/about/tortilla-wraps-met-zalm-en-roomkaas/ bij dit gerecht kan je ook de opgerolde tortilla in stukjes snijden dat is handiger. Je kan natuurlijk zelf bepalen wat je er in doet op deze site is het met zalm maar dat hoeft niet. Als je de site niet kan aanklikken kan je hem in je balk plakken. Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Echt iedereen!

Het beste antwoord

Snel en simpel;

Gevulde dadels met geitenkaas;
Snij de geitenkaas in stukjes en stop in de opening van ontpitte dadels. Druk er een walnoothelft op.

Rookvlees met ei;
Snijd gekookte eieren in elk 4 partjes. Wikkel ze in plakjes rookvlees (of rosbief met versgemalen peper/zout erover)

Borrelfrittata;
Klop 6 eieren los met wat water en klop er een zakje mix voor chinese omelet door. Laat 2 min. staan en smelt wat boter in een koekenpan. Fruit hierin een gesn. uitje en bak kort wat taugé mee. Schenk het omeletmengsel erover en verdeel er wat garnaaltjes over.
Bak goudbruin en verdeel hem in puntjes of repen. Rol ze op en steek vast met een prikker. Leg er een schepje chilisaus op of serveer het erbij als dipsaus.

Kaas-roggenbrood puntjes;
2 dikke plakken kaas,
4 vierkante sneetjes roggenbrood,
2 eetl. gemberjam,
2 bolletjes gember.

Snijd de kaas doormidden zodat ze net zo groot als het roggenbrood zijn.
Besmeer het roggenbrood met gemberjam (aan één kant)
Leg tussen 2 sneetjes brood een plak kaas.
Snijd de stapeltjes 2 keer diagonaal door, zodat je 4 puntjes krijgt. Snijd de gemberbolletjes in vieren en steek op elk puntjestorentje een gemberstukje vast met een prikker.

Kaasrolletjes gevuld met Mon Chou;
Vermeng Mon Chou met vers geknipte bieslook, peper en paprikapoeder.
Besmeer hiermee plakjes jonge kaas en rol ze stevig op.
Laat 1 uurtje opstijven in de koelkast.
Snijd de rolletjes in vieren en zet ze met de platte kant op een schaal. Bestrooi met bieslook.

Rauwe hamrolletjes met geitenkaas en pesto;
Prak geitenkaas door elkaar met wat pesto. Besmeer plakjes rauwe ham ermee en rol ze op. Snijd in stukjes.

Toast met paté;
Snijd paté in blokjes ong. zo groot als een ¼ toastje.
Leg de toastjes op een schaal en leg op ieder toastje een stukje paté en een ½ druif zonder pitjes.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg bedankt! Ik heb uiteindelijk dus toch een beste antwoord kunnen kiezen.

Andere antwoorden (9)

blokjes kaas met een zilveruitje, plakjes worst met een stuk augurk er op. Gezellig op een prikkertje en een schaaltje mosterd er bij…... Erg gedateerd maar erg makkelijk....
12 jaar geleden
Bak kleine gehaktballetjes.

Ook lekker: kipfilet in stukjes snijden, kipkruiden erop, dan in reepjes bacon wikkelen en vervolgens gaar bakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem een stukje augurk met een plakje ham eromheen of een toastje met gekookt ei met een klein beetje mayonaise erop of een zoute haring in stukjes met prikkertje enz allemaal makkelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel leuk om te maken zijn allerlei verschillende amuse-hapjes. Kost wel wat tijd om boodschappen te doen en voor te bereiden, maar op het feestje zelf heb je er geen werk meer aan. Hier een voorbeeld van een leuk assortiment uit Margriet:

Rolletje van lamsham met rucola & pestodressing
4 plakken lamsham
rucola
1 el groene pesto
2 el olijfolie
zwarte peper
Leg op acht halve plakken lamsham een pluk rucola en lepel er een dressing over van 1 el groene pesto met 2 el olijfolie en zwarte peper. Rol de ham op. Bereid alles voor en rol kort voor het serveren op

Artisjokharten aglio e olio
1 blik artisjokharten
2 el extra vierge olijfolie
1 el balsamicoazijn
2 tenen knoflook
zout en zwarte peper
Laat 1 blik artisjokharten uitlekken, halveer ze en schep om met 2 el extra vierge olijfolie, 1 el balsamicoazijn, 2 tenen knoflook uit de pers en zout en zwarte peper naar smaak. Laat minstens 6 uur op kamertemperatuur intrekken en schep af en toe om

Pittige tomatenshooter
250 ml koude soep (fles)
3 el wodka
2 tl wasabi
2 el citroensap
1 el Thaise vissaus
peper
8 tl mascarpone
8 cocktailgarnalen
verse dille
Roer door 250 ml koude soep (fles) 3 el wodka, 2 tl wasabi, 2 el citroensap en 1 el Thaise vissaus. Maak op smaak met peper en verdeel over acht borrelgaasjes. Garneer vlak voor het serveren met 1 tl mascarpone, een cocktailgarnaal en verse dille

Auberginetorentjes
1 aubergine
olijfolie
1 bol mozzarella
1 pot geroosterde paprika
1 el balsamicoazijn
3 el extra vierge olijfolie
1 fijngesneden ansjovisfilet
basilicum
vier seizoenenpeper en zout
Bestrijk acht lengteplakken aubergine dun met olijfolie en gril ze aan beide kanten in een grillpan. Snijd 1 bol mozzarella in repen en rol ze in de aubergine. Dek af met een rondje geroosterde paprika (pot) Lepel er vlak voor het serveren een dressing van 1 el balsamicoazijn, 3 el extra vierge olijfolie, 1 fijngesneden ansjovisfilet, wat fijngesneden basilicum, vier seizoenenpeper en zout naar smaak over

Gerookte makreelsalade met limoen
1 kleine, gerookte makreel
2 el zure room
1 limoen
zout en cayennepeper
8 radicchiobladen
zwarte peper
Haal het visvlees van een kleine, gerookte makreel los en schep om met 2 el zure room, rasp en sap van 1 limoen, zout en cayennepeper naar smaak. Serveer de salade vlak voor het serveren in radicchioblad, garneer met de limoenrasp en maal er nog wat zwarte peper boven
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevulde eieren.

Voor 16 stuks

100 gram oude kaas
0.25 l zure room
8 eieren (hard gekookt)
1 el fijngeknipte bieslook
1 teentje knoflook
1 eetlepel gembersiroop
vers gemalen peper, zout en nootmuskaat
enkele gewassen blaadjes sla
paprikapoeder

Kook de eieren gedurende 8-10 minuten hard. Spoel direct af onder koud stromend water. Pel de eieren als ze afgekoeld zijn.

Snijd de eieren in de lengte door. Wip de harde dooiers uit de eieren. Leg de eiwitten, na een dun plakje van de onderkant gesneden te hebben, naast elkaar op een met blaadjes sla gegarneerde platte schaal.

Wrijf de eierdooiers fijn met een vork. Meng de zure room, kaas, knoflook gembersiroop en bieslook door de dooiers en voeg naar smaak zout en peper toe. Vul de eieren met het mengsel. Stuif over elk gevuld ei een snufje paprikapoeder.

Op onderstaande site staan nog meer recepten!!

Toegevoegd na 6 minuten:
http://allrecipes.nl/recept/4458/eenvoudige-gevulde-eieren.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stukjes kippenlever omwikkeld met bacon, tandenstoker er in, wat zoute sojasaus erover en grillen.

Pakje bevroren bladerdeeg kopen en ontdooien. Gehakt maken van garnalen met wat lente ui, gember, zoute sojasaus. Plakjes rauw bladerdeeg op ravioli groote snijden. Helft van de plakjes beleggen met kleine balletjes van het garnalengehakt, plakje deeg er bovenop leggen en rondom goed vastdrukken. In elk pakketjes paar decoratie sneetjes maken. Met een beetje melk of geklopte eidooier bestrijken. In voorverwarmde 180 graden oven voor 20 - 30 minuten bakken tot mooi bruin.

Dipje maken van een potje uitgelekte bonen (bruin, wit, kikkererwt of welke soort dan ook) in de mixer met komijn, verse peterselie, bonenkruid, peper en zout, lekkere olijfolie en wat citroensap fijn malen. Serveren met blaadjes witlof of tortilla of nacho chips, of bebakken croutons. Moet fris zuur smaken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is verukkelijk en je kunt er allerlei variaties op maken:
-wrap
-kruidensmeerkaas
-ham/zalm
-sla

smeer de wrap in met kruidenkaas. niet te zuinig zijn je mag het goed proeven! doe er vlees/vis op en sla en rol de wrap op. in plakjes snijden en klaar!
je kunt er tomaat bij doen komkommer je kunt in plaats van kruidenkaas smeerwworst filet american smeerkaas gebruiken.
het is een verrukkelijk hapje (vind ik zelf). ook gewoon voor ‘s avonds op de bank of als lunch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zalm e/o/ Paling op een stukje geroosterd brood, gevuld
ei, kleine tomaatjes vullen met krab en majo, plaatje komkommer met een plaatje ei erop, stukjes kipfilet.
Gebakken kippenlevertjes met ontbijt spek erom.
Reepje meloen met bacon erom. Stukjes zoute haring op
roggebrood of stokbrood. Kleine bierworstjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stukjes komkommer van ongeveer 4 cm. snijden. beetje uithollen en vullen met salade of knoflookgarnaaltjes