Hoe kun je er voor zorgen dat je dingen beter kunt proeven?

Ik wordt vanavond getest op hoe goed ik kan proeven. Zijn er slimme dingen die ik ter voorbereiding kan doen of juist niet moet doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

droge crackers eten van te voren op deze manier wordt je smaak geneutraliseerd en zal je nieuwe smaken sneller opnemen/proeven .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg dat je neus niet verstopt is, een groot deel van proeven gaat via geur.

Probleem is alleen dat het al vanavond is, ik zou nu ook niet teveel in de weer gaan met neusspray of zo'n mentol stick want dan overbelast je je neus misschien.

En zorg dat je bij het avondeten niet iets eet maar een hele sterke smaak, dan verdoof je ook wat smaakpapillen.
11 jaar geleden
Vandaag geen erg zoete, zoute en vooral geen gekruide dingen eten.
En alleen maar water drinken.
Pas op dat je vandaag geen hete dingen eet, als je je tong verbrand, proef je niets meer!