In een luchtdichte plastic zakje, in plaats van een broodtrommel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Diepvrieszakjes zijn hiervoor dus bijzonder geschikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brood kan het best worden bewaard in een plastic zak, die vervolgens wordt opgeborgen in een afgesloten broodtrommel. Hierdoor blijft het brood het langst zacht en mals. Wie houdt van brood met een krokante korst, bewaart brood bij voorkeur in een papieren broodzak. Het is belangrijk dat de broodtrommel schoon en fris is, dus zonder kruimels en condens.
Bewaar brood niet in de koelkast. Daarin veroudert het veel sneller. Zetmeel in brood laat water namelijk los tussen -5°C en +5°C, daardoor droogt het brood uit. Brood dat u voor langere tijd wilt bewaren, kunt u het best invriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe brood meestal in een zakje en maak een hand nat, ik heb hem natuurlijk wel eerst gewassen, en spetter wat water op het brood en daarna nog een keer hand onder de kraan en nog een keer spetteren in het zakje. Brood erin en zak goed dicht. Zo blijft het brood wel lekker tot in de middag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fatsoenlijk gebakken brood is niet droog. Mij bevalt op dit moment zelfgebakken speltbrood met wat pompoen- en zonnebloempitten prima. Beleg bestaat uit boter (uiteraard de enige echte), kaas, vleeswaren, vis met wat sla, tomaat of komkommer. Maak ik maak ze meestal direct klaar op mijn werk. Kun je dat niet dan kun je het beste gewoon boterhammen klaarmaken met een blad sla ertussen. Dat kan best en scheelt al een heel stuk van droge naar eetbare structuur van een boterham.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je brood belegd met sla en daarop je vleeswaren of kaas en het daarna in aluminium folie wikkelt, droogt het niet uit. Zo maak ik 's avonds mijn brood klaar voor de volgende dag en het is nog heerlijk vers de volgende dag.
Wel 's avonds in de koelkast bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus van mij +! Zo trekken de smaken ook lekker in en smaakt je boterham nog lekkerder dan vers :-)
Ik haal brood bij de bakker, en maak daar als ik thuis kom meteen lunchpakketjes van. Die vries ik in in diepvrieszakjes. Op een werkdag haal ik 's morgens een pakketje uit de vriezer, en tegen lunchtijd heb ik heerlijk vers brood met zelfs een krokante korst.
Voor de krokante korst is het wel cruziaal dat je het brood na aankoop zo snel mogelijk verwerkt, want als het te lang in de plasic zak van de bakker blijft zitten, wordt het taai.
bamibal
13 jaar geleden
Wanneer je na aankoop het brood snel invriest en vervolgens bevroren belegt blijft het al beter op smaak. Ik verpak de botterhammen vervolgens in aluminiumfolie. Dubbel voordeel; je brood blijft vers en je hebt eigenlijk gelijk een bordje wanneer het op eet.