Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wanneer stop het afvallen als je een maagband hebt?

ik vroeg me af waar het gewicht vanaf gaat als je al op gewicht bent.. of word de maagband dan verwijderd? lijkt me een weertijdelijke oplossing dan!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
561

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

door een maagband word je maag verkleint, je kunt dus alleen maar kleinere porties eten, en bepaalde ongezonde dingen kun je niet meer eten omdat je dan maagklachten krijgt.
Je valt dus af omdat je gedwongen word gezonder en minder te eten.
Zodra je de balans hebt bereikt van kcal gegeten en kcal die je verbrand met je dagelijkse activiteiten stop je met afvallen.

Het is dus hetzelfde als dat je zelf gezonder gaat eten en kleinere porties neemt, maar een maagband word vaak gebruikt bij mensen bij wie het gewoon niet goed lukt om de discipline te houden, of die niet kunnen voelen wanneer ze vol zitten (schijnt nog wel eens voor te komen bij sommige dikke mensen).

Toegevoegd na 48 seconden:
Het is dus niet zo dat je blijft afvallen, op een gegeven moment kom je op het punt dat het vanzelf stopt. Dan heb je het figuur dat past bij je huidige eet en leefpatroon.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding