Hoe heet een saus zonder bloem?

Ik probeer recepten te vinden voor een lichte saus zonder bloem.... zonder eerst een roux te maken... maar hoe heet dat nou precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.9K

Het beste antwoord

Je hebt gewoon alleen gebonden saus en ongebonden saus.

Verder heb je dipsauzen, tafelsauzen,,slasauzen( dressings),
roomsauzen, braadsauzen( jus) mayonaisesauzen.
In de horeca spreken ze van convenience sauzen. Meestal koude sauzen die al kant en klaar zijn met olie en azijn als basis zoals;fritessaus, ravigottesaus, remouladesaus, knoflooksaus, schaschliksaus,currysaus,cocktailsaus, satésaus,chilisaus, zigeunersaus,mayonaise,ketchup,etc.
Sommige hiervan kunnen ook als warme saus gemaakt worden zoals de satésaus, currysaus, zigeunersaus,roomsaus etc.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaassaus
Satesaus
Shaslicksaus
Whiskysaus
tomatensaus
paprikasaus
avocadosaus
yoghurtsaus
sojasaus
ketjapsaus
uiensaus
en nog talloze sauzen verder.
Ik geloof niet dat daar een speciale term voor bestaat.
In lang niet alle sauzen zit bloem. (Ik heb dagelijks sauzen maar gebruik vrijwel nooit bloem!)
Bloem bindt, maar dat is m.i. helemaal niet nodig voor een smakelijk sausje.
Goeie (verse) ingredienten in de blender of staafmixer geven
vaak eenzelfde effect!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn vele soorten die voldoen. Bedoel je de 'fonds'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zonder bloem is dit voor een gluten vrije saus ?

verder denk ik dat je Glace bedoelt, dit is het inkoken van vocht bv bouillon om hier saus van te maken. Dit is niet gluten vrij

Toegevoegd na 47 seconden:
in koken tot het indikt Kan ook met room
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb gewoon een hekel aan bloem gekregen, dat is alles.. ik vind het niet zo lekker. dus... saus zonder bloem please.. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tip voor pasta saus zonder bloem room koken en langzaam parmezaanse kaas toevoegen, word lekker dik en smaakt lekker (zout knof peper naar smaak)