anglaise creme au beurre

hoeveel opgeklopte boter voeg ik aan een creme anglaise met evt. een essence . Creme anglaise 200 gr suiker, 7 dl. room 3 dl. melk 10 dooiers

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (1)

Bij 600 gr. room, doe je 400 gr. boter in een beslagkom.
(Wel zachte boter hè). Klop hem luchtig en wit in 5 min.
Voeg 80 gr. poedersuiker toe en klop de boter weer 2 min.
Wrijf een kwart v.d. gele room door een zeef en klop dit door de boter. Herhaal dit nog 3 keer tot alle room verwerkt is. Verwerk alles het liefst direct. Mocht je hem later willen gebruiken zet hem dan afgedekt met huishoudfolie in de koelkast Hij is maar 5 dagen houdbaar.
Je kunt voor de variatie ook mocca, likeur en cacao toevoegen aan de creme.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik maak hem zelf nl. met 600 gr. room en dan is deze verhouding de beste. Met de hoeveelheid room die jij in totaal hebt moet je dus wat meer boter nemen, maar ik kan je niet zeggen hoeveel precies Ik zou het zelf op gevoel doen. In elk geval heb je nu een indicatie.
amc