Wat is een lekker, lactosevrij! toetje om te maken, niet té moeilijk maar waar je toch wel indruk mee maakt?

Ik heb vanavond een date, hij maakt het hoofdgerecht en ik het toetje. Het hoeft niet super ingewikkeld maar je snapt dat ik dus wel een klein beetje indruk wil maken ;)
Ik heb een lactose-intolerantie, een recept met melk kan wel (want die kan ik dan gewoon vervangen door lactosevrije melk), maar geen creme fraiche, slagroom etc. dus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet met slagroom? Er is ook sojaslagroom te koop, daar zit geen lactose in. En sojaroom kan je gebruiken in plaats van gewone room, en is zelfs in supermarkten te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tips allemaal! :)

Het beste antwoord

Wat vind je van gebakken banaan met kokos?
Makkelijk en niet zo veel werk, maar het ziet er wel erg leuk uit vind ik.

"Gebakken banaan en kokos

Ingrediënten
- 2 bananen
- kokos
- eventueel agavesiroop of wat suiker

Bereiding
Rooster de kokos in een droge koekenpan tot deze bruin kleurt en laat de kokos daarna afkoelen op een bordje. Snijd de bananen schuin in plakken. Doe een klein beetje olie in een koekenpan en bak de plakken banaan aan beide kanten op middelhoog vuur totdat ze bruinig worden. Serveer ze op een bordje en strooi de kokos er over heen. Eventueel kan dit gerecht geserveerd worden met wat agavesiroop/suiker. Eet smakelijk!"

Op die website staan trouwens alleen maar lactosevrije recepten (afgezien van eventuele ingrediënten waar sporen van lactose in kunnen zitten). Hun chocomousse lijkt me ook wel lekker, hoewel het resultaat er wel minder spectaculair uitziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm dit klinkt lekker!! Ik las het antwoord helaas te laat maar ik ga het zeker eens maken! Bedankt voor de site ook!

Andere antwoorden (2)

Een heerlijke fruitsalade! Veel soorten fruit, dan is het mooi kleurrijk.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fruit na het eten is geen aanrader, want fruit verteert het best op de maagbodem. Als die al "vol ligt" met het hoofdgerecht, kan het fruit niet meer goed verteren en gaat dus gisten. Krijg je een (enorm vervelend) opgeblazen gevoel van.
Ritsuka
12 jaar geleden
Goeie tip, dan kan het beter al voorgerecht gegeten worden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) bedankt voor de tip, dan ga ik het, zeker met mijn gevoelige darmen, niet als toetje eten. Toch bedankt Ritsuka!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat fruit niet na de maaltijd gegeten mag worden, wordt eigenlijk alleen door alternatieve 'wetenschap' aangehangen, de reguliere wetenschap bevestigt het niet.
Als je indruk wil maken: trek leuke lingerie aan en bedenk dan het toetje zelf maar, is niet zo moeilijk.

Toegevoegd na 5 minuten:
Even zonder gekheid: Crepe Frederic a l'Amour:

crepe opgerold met gember en poedersuiker. gepaard met lychees met daarin opgekruld(lactozevrij) ijs. Een plak cake met met jam. Als je het opdient: de crepe flamberen (licht uit).

Maakt wel indruk.

Lijkt ingewikkeld, is het niet, meeste kun je kant en klaar kopen, tís alleen even blikken opentrekken en rangschikken