De drang die in jezelf zit dat je suiker moet hebben. Zomaar spontaan. Als je honger hebt en het nog geen tijd is om te eten dan grijp je snel naar koek, snoep, of chips.

Dan het aantrekkelijke van alle kleurtjes en vormen.

Het zit er in gebakken, bij vele gelegenheden hoort snoep bij. Sinterklaas, kerst, schoolreisje, pretpark, vakantie, traktatie op school, verjaardag.

Ik denk toch wel dat chocola heel erg hoog zal scoren. Vrouwen eten dit vaak als ze verdrietig zijn, ongesteld worden. Vaak vinden ze hier een troost in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Suiker maakt snoep verslavend. Ik denk dat chocolade verreweg het meest verslavend is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals zehierboven al zeggen: vanwege de suiker.
Persoonlijk vind ik chocolade erg verslavend, maar ik ken ook veel mensen die totaal verslaafd zijn aan drop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga voor drop.Die biologische in de vorm van pandabeertjes.In dit geval is het het zoethout dat het hem doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat suiker zo verslavend is, komt door de geraffineerde suikers die gebruikt worden. Dit is hele zoete suiker. Het zorgt ervoor dat je hersenen steeds meer suiker nodig hebben om te kunnen werken. Daarom krijg je steeds meer trek in snoep.

Geraffineerde suiker is niet gezond omdat het te veel is bewerkt. Alle vitamines zijn verdwenen uit de suiker. Hierdoor heeft de suiker ook een doodse, witte kleur. In plaats van het leveren van vitaminen aan het lichaam, breekt de geraffineerde suiker deze extra af.

Toch hebben we suiker nodig, voor in het bloed en voor de vertering van eten. In fruit en ander zoet eten zit van nature al meer dan genoeg suikers voor een mens. Extra suikers nemen is dus nergens voor nodig. Wanneer je te veel suikers binnen krijgt kan je zelfs erg ziek worden. Dit heet diabetis.

Per dag heb je zo’n 20 gram aan suiker nodig, meer dan 34 gram is slecht voor je! Maar wist je dat in een blikje cola al 35 gram zit? En dat er ook suiker zit in brood en in bananen.