Hoe val ik af zonder te bewegen? Ik zit namelijk in het gips...

Omdat ik in het gips zit met mijn arm en geopereerd ben kan en mag ik niet te veel bewegen en is sporten dus helemaal geen optie. Maar toch wil ik graag nu afvallen, want wachten totdat ik weer kan sporten duurt nog 2 maanden. Maar hoe kan ik nu het beste afvallen, wat moet ik dan juist wel en niet eten? (ik ben trouwens 16 jaar) Ik eet 's ochtends 1 bruine boterham, tussendoor droge crackertjes, 's middags 2a3 bruine boterhammen, tussendoor weer droge crackertjes en 's avonds 1 aardappel 1 opscheplepel groente en een stukje vlees/ vis. Wat moet ik dan voortaan gaan doen? Ik hoop echt dat iemand kan helpen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K
fremar
12 jaar geleden
Hoe groot ben je en wat is je gewicht?
walter
12 jaar geleden
Je hebt voldoende voedings- en bouwstoffen nodig voor het herstel van je arm.
Misschien is het het beste om pas af te gaan vallen wanneer je uit het gips bent.
Tot die tijd zorgen dat je niet tevéél eet. Je eet geen gekke dingen en niet veel. Dus daar moet je niet mee minderen. Dit heb je gewoon nodig.

Antwoorden (7)

Als eerste: je herstel is belangrijker dan het afvallen op dit moment.

Overleg met je arts wat je nog wel mag doen aan bewegen, iets als wandelen of oefeningen met de benen, mag dat wel?

Je eetschema kan ook wel wat beter.
- Probeer als ontbijt eens havermout of tarwevlokken met yoghurt of melk. Dit vult beter dan een boterham, wegens de eiwitten.
- Als tussendoortje kun je het beste een gekookt ei pakken, een stuk fruit, of een lekkere knabbelgroente. Crackertjes bevatten zo goed als geen nuttige voedingsstoffen.
- Neem bij je lunch brood met een lekkere salade of andere groente erbij.
- Tussendoortje in de middag, een handjevol ongezouten nootjes, of 1 van de snacks die ik hiervoor al noemde.
- Avondeten is goed, maar ik zou meer groente nemen, minstens 2-3 opscheplepels.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zorg daarbij dat je 1,5-2 liter vocht op een dag binnenkrijgt. Het liefste water en (groene) thee zonder suiker. Koffie mag ook met mate, maar ook het liefst zonder suiker en melk.
Stop met vruchtensappen en frisdranken.

Wat je momenteel eet is te weinig groente, geen fruit, en te veel koolhydraten. Brood kun je nog wel eten (ik neem aan dat je volkorenbrood bedoeld) maar stop met die crackertjes.

Toegevoegd na 2 minuten:
In het kort wat je kunt verbeteren: meer eiwitten, meer groente en meer fruit.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Klopt, om de 2-3 uur iets eten is het beste. Zo blijft je suikerspiegel stabieler en ga je minder snel snaaien.
Ritsuka
12 jaar geleden
En dan het beste iets met eiwitten, groente en/of een beetje volkoren koolhydraten.
Suikers laten je suikerspiegel heel erg schommelen, dus liever niet te veel.
Leen of huur of koop tweedehands een hometrainer!

Voor wat betreft je eetpatroon: ik weet niet wat je weegt en hoe lang je bent maar ik vind dit vrij weinig.

Je komt niet eens aan de aanbevolen hoeveelheden voedingsmiddelen: http://www.voedingscentrum.nl/nl/hoeveel-mag-ik-per-dag-eten-.aspx hier kun je je eigen gevens invullen. Je krijgt zo wel tekorten aan vitamines en mineralen.

Wat doe je normaal voor sport?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou misschien als tip omdat VS denkt dat alle bewegingen niet mogen maar fietsen op een hometrainer kan bijna altijd! Daar beweeg je geen armen mee, je hoeft je niet vast te houden en je beweegt toch! Moet dat nu echt weer een minnetje zijn?
Ritsuka
12 jaar geleden
Een hometrainer kan volgens mij prima met een arm in het gips, maar in het geval van deze persoon denk ik dat het verbeteren van het eenzijdige voedingspatroon prioriteit heeft.
Je kunt sporten wat je wilt, als je voeding slecht is schiet je nog niks op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka, ik zeg toch ook wat over de voeding?
Ritsuka
12 jaar geleden
klopt, ik heb je ook een plusje gegeven voor beide dingen (hometrainer en voeding)
Goed en gezond eten geen chips/snoep en dan maar wachten tot je uit het gips bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je niet teveel tussendoortjes eet. Probeer 3 maal daags goed en gezond te eten. Omdat je niet echt kan bewegen verbrand je ook bijna niks, let dus op chips, koekjes, en snoep. Gebruik als tussendoortje liever een gezond hapje deze kun je vinden op de hapjes maken website. Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door niet meer te eten dan je lichaam nodig heeft, en daarbij elke dag zeker 1 uur te steppen op een mini-stepper. Step trainen is een ideale combi van energie verbranden en spiertraining. Je werkt tegelijkertijd aan je conditie en je gewichtsafname. Het verhoogt de zuurstofopname en bevordert de doorstroming van hart en bloedvaten.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.betersport.nl/klein-fitness/stepper/kettler-mini-stepper.html?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist

Toegevoegd na 8 minuten:
Op onderstaande link staat hoeveel je per dag moet eten.

http://www.arbouw.nl/werkgever/veelgestelde-vragen/leefstijl/hoeveel-eten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw tweede link is echt veel en veel te algemeen, ik heb in het eerste antwoord allang een specifiekere link gegeven.
Afhankelijk van hoeveel je weegt en hoeveel je wil verliezen is het Pronokal-dieet misschien we een goed idee. Je mag bij de opstart hiervan zoiezo niet sporten. Pas na een paar weken als je lichaam gewend is aan het nieuwe eetpatroon mag je stilaan beginnen sporten. De shakes zijn lekker van smaak en je hebt totaal geen hongergevoel. (vooral de omeletten en de soepen zijn heel goed eetbaar, je kan deze producten bestellen via internet) Zeker niet vergeten de vitaminen en Kalium bij te bestellen! succes met je dieet!
(eerste site is vooral uitleg van het systeem, 2e site om te bestellen)
Ik weet wel niet echt hoe oud je moet zijn om hiermee te starten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan welke dranken, broodbeleg en vis/vlees je kiest. Maar als je eet zoals je beschrijft zul je vanzelf afvallen. Je neemt weinig voeding tot je en je ruststofwisseling gaat gewoon door. Het blijft de balans tussen energie-inname en energieverbruik.