Een verslaving heb je als je niet zonder de verslavende stof kunt en je niet kunt stoppen als je eraan begint. Je wordt als door een magneet aangetrokken door de kast waarin de zoetigheid is opgeborgen en de zak drop, de reep chocola of de trommel koekjes gaat doorgaans schoon op.

Het lastige van een eetverslaving is dat je niet zonder eten kunt. Het is de kunst om zoveel mogelijk de stof waaraan je verslaafd bent te vermijden, in dit geval zoetigheid. Vermijd ook kunstmatig gezoete voeding en frisdranken. Daarmee hou je de zucht naar zoet ook in stand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan heb je áltijd zin in zoetigheid. Als je dat eet wordt er dopamine aangemaakt in je hersenen, en dat zorgt voor een gevoel van gelukzaligheid. Zodra de dopamine verdwijnt krijg je een dip en wil je meer. Wordt het niet snel genoeg aangevuld dan krijg je ontwenningsverschijnselen. Je wordt depressief, voelt je slap, verlangt zo naar suiker om je goed te voelen. Dan ben je dus echt suikerverslaafd.
Amadea
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Een dag of 2 geen suiker en dan draaierig zeg je, eet en drink je verder dan wel genoeg?
Als je heel langzaam steeds meer suiker eet, om aan de behoefte te voorzien, ben je suikerverslaaft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je op ieder moment van de dag iets zoets zou willen en kunnen eten en daar soms of vaak ook aan toegeeft, dan weet je dat je suikerverslaafd bent !