Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klopt het dat als je een tijd lang Vitamine C-1000 (1250% ADH) slikt en daarna een tijd maar 100% ADH slikt, je lichaam dan te weinig C binnenkrijgt?

Ik bedoel hiermee te zeggen of het mogelijk is dat je lichaam dan gewend is aan 1250% ADH vitamine C per dag, dus dat je te weinig vitamine C binnenkrijgt als je overstapt op maar 100% ADH vitamine C per dag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
877

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je lichaam plast een te grote hoeveelheid vit C uit dus echt wennen aan veel vit C doet het niet omdat je lichaam meteen actie onderneemt met die enorme hoeveelheden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel even misschien: vitamine C plas je uit, en je lichaam heeft even tijd nodig om weer de balans te vinden als je ineens veel minder vitamine C slikt. Maar een gezond lichaam moet dat wel aankunnen. Dit is wél de reden dat zwangere vrouwen afgeraden wordt om dit soort mega-doseringen vitamine C te gebruiken: na de bevalling blijven de nieren van het kindje nog even alles verwerken alsof er een overschot aan vitamine C is, en dan ontstaan er tekorten doordat zo'n klein kindje dat niet zomaar kan compenseren. Bij een gezonde volwassene zou ik me echter geen zorgen maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding