Klopt het dat als je een tijd lang Vitamine C-1000 (1250% ADH) slikt en daarna een tijd maar 100% ADH slikt, je lichaam dan te weinig C binnenkrijgt?

Ik bedoel hiermee te zeggen of het mogelijk is dat je lichaam dan gewend is aan 1250% ADH vitamine C per dag, dus dat je te weinig vitamine C binnenkrijgt als je overstapt op maar 100% ADH vitamine C per dag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je lichaam plast een te grote hoeveelheid vit C uit dus echt wennen aan veel vit C doet het niet omdat je lichaam meteen actie onderneemt met die enorme hoeveelheden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel even misschien: vitamine C plas je uit, en je lichaam heeft even tijd nodig om weer de balans te vinden als je ineens veel minder vitamine C slikt. Maar een gezond lichaam moet dat wel aankunnen. Dit is wél de reden dat zwangere vrouwen afgeraden wordt om dit soort mega-doseringen vitamine C te gebruiken: na de bevalling blijven de nieren van het kindje nog even alles verwerken alsof er een overschot aan vitamine C is, en dan ontstaan er tekorten doordat zo'n klein kindje dat niet zomaar kan compenseren. Bij een gezonde volwassene zou ik me echter geen zorgen maken.