Is koninginnegelei goed voor suikerpatienten?

http://www.voordeligvitaal.nl/royal-jelly/863188-royal-jelly-probiotica-volwass-arkopharma-7st.html

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Welke vorm van diabetes?
En een echt wonderproduct bestaat niet, het gaat om het totaalplaatje van voeding sporten en algehele levensstijl.
Utrecht
10 jaar geleden
Waar zou het goed voor zijn?
Ik zie geen link tussen probiotica en diabetes.
Het zijn erg dure probiotica pillen (2€ / pil !!!) waarvan me de toegeveogde waarde ontgaat. Je kan beter wat goede zuivelproducten (yoghurt, evt. probiotische yoghurt) eten. Veel beter en goedkoper.

Antwoorden (1)

Koninginnegelei - Wordt aangemaakt door de speekselklieren van werkbijen, om de groei en ontwikkeling van hun koningin te bevorderen. Wordt (vooral in Aziatische landen) al eeuwen gebruikt vanwege de vermeende gezonde en verjongende eigenschappen. Het is rijk aan vitamines, aminozuren en mineralen.
De gelei heeft een geelwitte kleur en smaakt een beetje zuur. De imker verzamelt de gelei uit de doppen van 'niet gewenste' koninginnen.

Het ZOU de kans op diabetes verlagen maar ik zou niet weten waarom. Type 1 krijg je gewoon of niet. Type 2 komt vooral voor bij mensen die te dik zijn.

Verder is het niet 'goed' voor diabeten. Er zitten gewoon koolhydraten in, die mogen gewoon, net als suiker maar je kunt niet zeggen dat dat 'goed' voor je is. Het bevat 12,5% koolhydraten.

Onzinnig product zonder bewijzen dat het ergens tegen of voor werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koolhydraten zijn niet belangrijk als een dosering ongeveer 0,5 gram is.
Dan zou je 0,0625 gram koolhydraten binnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had de vraag meer algemeen begrepen, niet specifiek als die probiotica. Je kunt het dus ook als honingsubstantie nemen, vandaar die koolhydraten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is wel hele dure honing. ;-)