Is me afval schema goed denken jullie?

Ik ben 15 jaar en ik doe dieet. Ik sport gemiddeld elke dag 1 uur. Daarnaast ga ik ook naar school. Ik beweegde vroeger nooit en lette nooit op me gewicht

ik ben een jongen, 15 jaar, 1.67 cm lang, 95 kilo.

Ik zit nu op Taekwondo (2 dagen in de week)
Ik zit ook op Kinder-Fitness ( 2 dagen in de week)
En ook op school Sporten (1x in de week)
En ga met me vader zwemmen (elke week 1x)
En daarnaast beweeg ik thuis (10 min per dag)

IK heb het zat over me overgewicht, dus doe ik zo hard me best. En ik heb een calorie uitrekening site gevonden, dus ga ik per dag 1500 calorieen ongeveer in me nemen per dag.

Me doel is binnen 1 jaar 20 kilo afvallen, 1 jaar lang aan dit programma mezelf houden..

denken jullie dat het lukt??

Erg bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als jij dat echt graag wil, gaat het je zeker lukken. En als je dat voor elkaar hebt gekregen dan moet een paar uurtjes bijles in Nederlandse taal ook geen probleem zijn ;-) Succes!

2 opmerkingen; - waar een wil is, is een weg. Dus het begin is goed. - ik denk dat je moet begrijpen dat het niet ligt aan de hoeveelheid sport die je doet,maar aan de kwaliteit. Zo te zien ben je druk bezig, maar kan je lichaam het wel aan? Doe je de oefeningen wel correct? Mijn tip, laat de fitness school een workout programma vaststellen voor 3 maal per week. Vertel hen duidelijk dat je een doel wil bereiken (afvallen). Doe de oefeningen goed en dan vliegen de kilo's eraf. Neem ook rustdagen in acht om letsels te voorkomen..

Ik vind het goed dat je je bewust bent van je overgewicht en dit gaat aanpakken. Er zijn een paar zaken waar je rekening mee moet houden. Door het verlagen van je calorie inname zal je lichaam als natuurlijke reactie het metabolisme (energieverbranding) verlagen. Dit is in ingebouwd overlevingsmechanisme van het lichaam om in tijden van weinig brandstof (eten) toch te kunnen overleven. Je bent nog in de groei dus de juiste voedingstoffen zijn essentieel voor een goede ontwikkeling van je lichaam. Dus ook daarom moet je niet maar zo gaan beperken op je eten. In aanvulling ben je ook veel aan het sporten en heb je o.a. veel eiwitten nodig om spierweefsel op te bouwen en te herstellen wat noodzakelijk is bij een dusdanig intensief sportschema. Het zomaar aanvullen van eiwitten met shakes kan juist weer zorgen voor een gewichttoename, dus een goede begeleiding is essentieel. Om af te vallen zal je focus moeten liggen op je voedinggewoontes. Dit is belangrijker en effectiever om een structureel gewichtsverlies te realiseren. Ik raad je aan om in overleg met een huisarts en diëtist een schema op te stellen van sporten en voeding. Daarmee voorkom je ook dat je je zelf tekort doet waardoor je je jezelf belemmert in jouw groei. Succes!

Sporten is goed, maar ga niet overdrijven, anders hou je het niet vol. Het belangrijkste wat je jezelf moet afvragen is; Heb ik een gezond eetpatroon? Want 95 kilo voor iemand van 1.67 ligt echt aan een slecht eetpatroon. Je kunt sporten wat je wilt, maar als je je voeding niet aanpast zul je niet veel afvallen. Stop met witmeelproducten, dus geen witbrood, koekjes, chips enz. Eet veel groente en eiwitten en drink veel water. Laat frisdrank en alcohol staan! 1500 calorieën zijn echt te weinig voor een jongen van jouw leeftijd. Je hebt minimaal 2000 calorieën nodig om gezond te blijven. Maar in plaats van calorieën tellen, kun je beter eerst uitvinden wat gezond eten is.

Je bent 15. Het is hartstikke goed dat je je overgewicht wilt aanpakken, maar je wilt echt te veel te snel te extreem. Je bent 15, dat wil zeggen dat je nog moet groeien (in de lengte uiteraard) en dat je lichaam volop in ontwikkeling is. Als je naast al dat sporten maar 1500 calorieën per dag gaat eten, kun je die ontwikkeling en groei tegenhouden. Je hoeft ook helemaal niet in een jaar 20 kilo af te vallen, nergens voor nodig. Je hebt namelijk iets vergeten in je berekening: als je gezond leeft, ben je over een jaar een stuk langer dan nu. Dat betekent relatief minder overgewicht, zélfs als je nog steeds 95 kilo weegt. Een 15-jarige met overgewicht moet eigenlijk nooit zelfstandig proberen af te vallen, op jouw leeftijd gaat het te snel fout met je ontwikkeling. Zeker zoveel overgewicht moet je niet in je eentje aanpakken. Ga daarom naar je huisarts, die kan je doorverwijzen naar een diëtist die je hierbij kan helpen. Overigens, ik maak me er een beetje zorgen over dat dit heel snel een obsessie voor je aan het worden, is, je stelt er zoveel vragen over. Natuurlijk is dit belangrijk voor je, maar probeer niet alleen met sporten en (niet-)eten bezig te zijn. Niet alleen meisjes kunnen een eetstoornis krijgen, en als je zo doorgaat, zou jij wel eens één van die jongens kunnen worden.

Ik denk dat als je het zo streng aanpakt, je de 20 kilo wel eerder kwijt bent. Denk echter ook aan je gezondheid. Ik ben in één jaar tijd ongeveer 30 kilo afgevallen, net als jij veel aan sport gedaan en net als jij 1500 calorieën aangehouden. In mijn programma was het echter zo dat als ik veel sportte, ik meer calorieën mocht innemen, zo lang het aantal genuttigede calorieën minus mijn door sport verloren calorieën niet boven de 1500 uitkwamen. Destijds had je er een leuk online programma voor: Fitclub.nl. Helaas hebben die er nadat ik er een dik jaar mee bezig was de stekker eruit getrokken wegens te weinig leden. Op die site werd namelijk alles voor je uitgerekend. Jij toetste in wat je gegeten had en het aantal calorieën werd in je persoonlijke dagboek bijgehouden. Jij vulde in wat je aan sport gedaan had en hoe lang en het aantal calorieën dat je verbruikt hebt werd getoond. Prima programma, maar goed daar heb je weinig aan. Heel veel succes en nogmaals: denk ook aan jezelf, niemand heeft er iets aan als je jezelf voorbij loopt.

Dat gaat lukken! Ik zou zeggen dat je het iets rustiger zou moeten doen, je huid heeft tijd nodig te krimpen, maar je bent jong dus dat gaat waarschijnlijk wel goed en je zegt dat je het allemaal al doet, dus nu lekker ermee doorgaan. Door de fitness zal je spieren opbouwen, die wegen meer dan vet, maar zien er beter uit en verbruiken energie en dat is wat je wilt. Je moet dus niet teveel naar de kilo's kijken, zeker niet in het begin, maar eigenlijk een vetmeting o.i.d. (laten) doen, misschien kan dat op de fitness. Zoals anderen ook zeggen: Niet te weinig gaan eten, voor het sporten heb je energie nodig en voor het opbouwen van spierweefsel bouwstoffen, ook ben je nog in de groei, dus gezond eten, vitamine, mineralen enzo.. succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100