Hoe lang moet ik wachten met het nuttigen van een volledige maaltijd na het drinken van een ''lean gainer'' shake?

Ik gebruik deze shake als hulpmiddel om te bulken en neem deze altijd na de krachttraining. Er is mij verteld dat het lichaam maar een bepaald aantal eiwitten per keer kan opnemen, dus als ik gelijk na de shake nog een maaltijd pak met veel eiwitten is dit zinloos, omdat het lichaam het toch op een bepaald moment niet meer opneemt. Maar hoe lang na de shake kun je weer een goede maaltijd nemen waarbij de ‘‘nieuwe eiwitten’’ ook weer volledige worden opgenomen? Hoe lang moet je dus wachten na de shake met bijvoorbeeld avond eten om ervoor te zorgen voor maximale spiergroei?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
ik at laatst ontbijt met 40 gram eiwittens, volgens mij word dit wel gewoon opgenomen hoor
Ritsuka
10 jaar geleden
wacht gewoon even tot je weer honger hebt

Antwoorden (1)

de eiwitten worden altijd wel opgenomen, alleen worden ze niet volledig benut voor opbouw, maar omgezet in vet/verbrand.

gainers, ook lean, worden snel verteerd, na 2- 2,5 uur is het weer zinvol om opnieuw eiwit te eten.