Waarvan is baby born voeding gemaakt en ken je het ook zelf maken en kan je het ook met meel en water of maïzena en water of poedersuiker doen ?

ik heb een baby born pop en de voeding is heel duur ik dacht kan je het ook zelf maken of meel of maïzena of poedersuiker doen of zelf maken wie kan mij daarbij helpen ?? en graag wil je mischien uitleggen hoe dat moet
en als dat kan hoe je moet maken enzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K
Rutge
12 jaar geleden
Een 16+er die wil weten over babyborn voeding. Grappig, je zal toch niet jonger zijn? Want dat mag namelijk niet, ik neem aan dat iedereen zich aan de regels houdt dus dat je misschien jonger bent dan 16 sluit ik uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@rutge, als er man/jongen een model autootje bouwt moeten we er dan ook van uit gaan dat deze jonger is dan 16 jaar?

Antwoorden (3)

ik weet niet waar het van gemaakt is maar kan je geen water geven? (als men weet wat erin zit kan je het te makkelijk namaken en dan krijgen ze minder geld) maizena wordt heel dik dat is net als tarwebloem een bindmiddel. poedersuiker word erg vies.
je kan ook net alsof doen uiteindelijk is het maar een pop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat de samenstelling van de 'voeding' voor de pop is weet ik niet, en kan je waarschijnlijk ook moeilijk ergens vinden. Het is heel goed mogelijk dat het bestaat uit water en een geleermiddel, waaraan een conserveermiddel toegevoegd is.
En dan kom ik tot mijn punt: ik zou je afraden om de pap zelf te maken, en zeker niet met gewone levensmiddelen, want er zullen bijna onvermijdelijk restjes achterblijven in of op de pop, en dan zal dit gaan gisten en bederven. Het poppetje zal dan enorm gaan stinken, of erger nog, een kind dat ermee speelt, kan ziek worden als het met de restjes aan zijn mond zit.
Dus tenzij je bereid bent om de pop héél goed schoon te maken elke keer, zou ik het niet doen!

Plan B is natuurlijk om de voeding niet echt te 'geven'. Dan zou ik een oplossing van maïzena in water gebruiken: een halve theelepel maïzena in een half glaasje koud water, dit breng je zachtjes aan de kook, en als het afgekoeld is, is je pap klaar!
Zeker geen suiker gebruiken, het wordt anders enorm plakkerig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staan er geen ingredienten op de zakjes of zo? en anders zou ik eens proberen met wat gelatine in water of zo? Dan is het iets steviger maar toch niet papperig. Wel niet teveel want dan is het weer te stijf. Je idee van bloem (maïzena) vind ik ook zeker het proberen waard, suiker lijkt me dan weer een plakboel worden.