is er een goedkope oplossing voor een pizzasteen?

Ik zou graag een pizzasteen in mijn combi oven leggen.
omdat deze nogal prijzig zijn en ik er niet heel veel gebruik van maak,wil ik er een schone stoeptegel voor gebruiken van 30cm x30cm.
dit kan er precies in
kan deze een temperatuur van 250 graden hebben?
is deze tegel niet te zwaar voor mijn hete lucht oven?
in de omgeving van Rotterdam heb ik geen poreuze chamottesteen kunnen vinden bij de bouwmarkten.
zijn er nog andere ideeen te bedenken hiervoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Volgens mij kan een stoeptegel daar niet tegen.

Wat wél kan: een badkamer- of keukentegel. Ongeglazuurd, en dubbel gebakken. Ik ken iemand die daar brood op bakt, met gewoon tegels die over waren na een verbouwing ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dubbelhárdgebakken, sorry. Was wel duidelijk denk ik, maar voor de volledigheid..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Lies.
Dat het kon wist ik niet, maar ik zou adviseren om géén gebruikte tegels te gebruiken.
Die kunnen namelijk resten van lijm bevatten, en bij de hoge temperaturen in de oven kunnen deze lijmresten verdampen en in je pizza terecht komen.
De smaak zal niet beter hiervan worden, vrees ik, maar het kan zelfs giftig zijn! Ik denk niet dat je hieraan dood gaat, hoor... maar tja, als je dat kan voorkomen door een nieuwe tegel te gebruiken... Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Lies,
Dankjewel voor je antwoord.
Dit weekend ga ik erop uit om een dubbelhard gebakken en ongeglazuurde tegel te kopen bij een bouwmarkt of een tegelhuis. Zodra het bakken daarop gelukt is laat ik het weten ik ben heel benieuwd
Ellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lies12, dankjewel voor je antwoord. In Rotterdam wordt geen losse steen verkocht allen per pak (wij hebben het in der geval niet kunnen vinden) vandaar dat we een vuurvaste steen gekocht hebben bij broodoven.com deze is €14 het zijn de verzendkosten €25 die het zo prijzig maken. Het was het proberen waard het is goed zo en ik ben er blij mee
Ellen