Bestaat er zuigelingenvoeding op basis van geitenmelk?

Hiermee bedoel ik dan in feite geitenmelkpoeder die geschikt is voor babies. Onder welke merken worden deze verkocht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zijn andere oplossingen voor booker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle: zoals...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie mijn antwoord lingmingfan maar ik neem aan dat je wel weet dat er voeding is voor baby's die allergisch zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit geen troep in hypo allergene melk maar het eiwit is in stukjes geknipt alleen is dat niet altijd voldoende. Als dat niet helpt is nog de pepti variant. Verder is lactose ook geen troep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pepti is bij koemelk allergie. Hypo niet hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel sjorsje, hypo allergene gebruik je bij lichte klachten: http://homepages.onsnet.nu/~104301/Voeding/Hypoallergenemelk.html bij ernstige klachten begin je meteen met pepti.

Het beste antwoord

Dit wordt verkocht onder de merknaam Kabrita maar mij is niet duidelijk hoe je er aan kunt komen: http://www.kabrita.com/EN/Products

Let wel: geitenmelk lijkt de oplossing maar baby's die al last hebben van koemelk krijgen dat vaak ook van geitenmelk. De beste oplossing voor baby's met allergie is er eentje waar de eiwitten helemaal gesplitst zijn, zodat er alleen nog maar hele kleine stukjes eiwit in voorkomen (dit noemen we volledig geknipt koemelkeiwit). Kindjes met een koemelkallergie kunnen deze hele kleine stukjes goed verdragen en de klachten nemen vaak binnen twee tot vier weken af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er bestaat Nannycare geitenmelk voor kinderen van 1 tot 3 jaar. zie in bron 1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kind van 1 is geen baby meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij toch een plus, omdat het een stap dichter bij het antwoord van mijn vraag is. Vraag me toch af of er ook voeding voor <12 maanden beschikbaar is.