Hoe kan ik weten of kookworst die in een vacuüm verpakking zit echt niet meer te eten is wanneer deze over de THT datum is?

Kijk, een blik met iets wat over de datum is, is eetbaar tot er gasvorming ontstaat en het blik bol gaat staan. Maar hoe zit dat bij vacuüm verpakte unox kookworst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

Dat weet je niet, behalve door je boerenverstand te gebruiken. Mogelijk treedt er schimmelvorming op, of ruikt de boel niet meer zoals het hoort.
Als de worst redelijk koel bewaard is (kelder of zo) kan hij ruim langer mee dan de THT datum, als hij buiten in de zon gelegen heeft zou ik er minder op vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zal de verpakking van de kookworst openraken door zwelling. De kookworst zal zurig ruiken en ook plakkerig aanvoelen en jij zal dan ook aanvoelen dat deze niet meer te nuttigen is.
Bronnen:
12 jaar geleden
Ondanks dat het vacuum verpakt is zal er schimmel op ontstaan en niet meer eetbaar zijn maar die schimmelvorming begint al voordat je het ziet, ook n blikken is dat zo, voordat de blik bol staat is het al in ontbinding. Mijn advies is om vlees en aanverwante produkten bij twijfel nooit te eten! Je ziet en proef soms niet dat het bedorven is en voedselvergiftiging ligt op de loer. Melkproducten proef en zie je gelijk dat het niet goed is maar vlees dus ook worsten niet. weggooien dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook hier geldt weer het aloude Engelse gezegde: The proof of the pudding is in the eating, m.a.w. je moet het gewoon uit de verpakking halen en een stukje proberen.
Er staat niet voor niets THT, dat betekent dan het misschien een maand daarna nog wel eetbaar is.