Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang blijven de plantjes bieslook en basilicum (uit de Supermarkt) goed als ik ze overplant in een bloempot met potgrond erbij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als je regelmatig water geeft en ze voldoende licht hebben kan je d'r de hele zomer van plukken....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet de bieslook half mei buiten, en je hebt er jaren plezier van.
bieslook is volledig winterhard; ik heb er een jaar of zes plezier van gehad, tot de afgelopen vorstperiode.
wel vochtig houden.

basilicum is een teer plantje wat veel warmte wil; meestal gaan die niet lang mee.
betere resultaten zie je als je het buiten zaait, zo half mei.
en dan maar hopen op een mooie zomer!

Toegevoegd na 3 minuten:
als je ze binnen wil houden, hou ze dan vochtig, en zet ze zo licht mogelijk.
de basilicum lekker warm.
vaak zijn ze binnen toch geen lang leven beschoren.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
basilicum in nederland is gekweekt in kassen, en daarom minder sterk, maar met goed weer kan het wel lukken..
maar beter is idd achter het glas
Ze blijven de hele zomer goed als je ze goed verzorgd (water etc.). Maar je moet gewoon op je gevoel afgaan. Als je hem er niet meer lekker uit ziet, gooi 'm dan weg. Maar je hebt er zeker nog een paar weken gebruikbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook mijn supermarktplantjes met kruiden altijd buiten in een muurbak geplant in het zonnetje, lekker beschut en warm (zuidkant)
Mijn bieslook komt nu alweer voor het vijfde jaar op en die blijft gewoon elk jaar weer komen. Mijn basilicum heb ik echter voor het keukenraam staan, omdat die relatief veel water nodig heeft en ik niet elke dag naar buiten ga om te gieten. ook moet je daar regelmatig van afknippen, anders groeit hij als een gek en is het hele raam bedekt.
Ik heb momenteel ook mijn rozemarijn en tijm in de keuken
voor het raam omdat het zo heerlijk ruikt en ik het te koud vind om elke dag buiten te knippen. Ik woon aan zee en de wind is nog erg koud. Zodra het weer zonnig en warm wordt, gaan mijn kruidenplantjes allemaal weer in de bak buiten. Alleen mijn basilicum is daar sneller weg, dus die houd ik altijd binnen handbereik.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding